079aslankuzusu İnternette veya ek gıda kitaplarında lor yapımı sütü veya yoğurdu kestirerek oluyor diyor ama gerçek lor peynir altı suyunun kaynamasıyla yapılıyor. Sütü kestirirseniz adı süt kesiği, yoğurdu kestirirseniz adı çökelek oluyor. Görüntü hepsinde aynı ama böyle farkları var 😊 Günlük sütten yapabilirsiniz, ben hep öyle yapıyorum. Ama 1 yaş altı bebeğe inek sütü önerilmediği için, süt kesiğinde aslında mayalama işlemi olmadığından dolayı bebeğe direkt inek sütü vermiş oluyoruz. Bu yüzden sütü kestirerek yapmak yerine mayalanma işlemi olduğu için ya yoğurdu kestirerek çökelek yapıyorum ya da peynir mayasıyla sütü mayalayıp hem beyaz peynir hem de gerçek lor yapıyorum. Buzlukta saklanabilir. Uzun oldu kusura bakmayın 😊