Nahif_annee 5 ay 25 günlük. Artık sallamanın her türlüsüyle başa çıkamayınca ve geceleri uyanması çok sıklaşınca karar verdim uyku eğitimine. 7. Ayda düşünüyordum ama baktım bebeğim uyumlu bir hafta geçiriyor ve uyku konusunda iyice zorlanmaya başladı hafta başı başlicam dedim. Öncesinde çokça araştırma yaptım bir çok uyku eğitmeninin, uyku eğitimi veren annelerin yazılarını okudum. Bence herkes kendi bebeğini daha iyi tanıyor ve ona en iyi gelecek yöntemi de kendi bilebilir bir eğitmenden diye düşünüyorum. Zaten uyku eğitimi vermeyi kafaya koyduğum için son zamanlarda sallamayı baya yavaşlatmıştım. Eğer sizde hızlı sallıyorsanız şuan önce kendinizi eğitime tamamen hazır hissedinceye kadar sallamanızı yavaş yavaş azaltın. Rutinleri zaten hep vardı. Dün gece tamamen başladım. Önce emzirdim kızımı sonra odaya geçtik loş ışıkta altını aldım tulumunu giydirdim. Yanına uzanıp güzelce sevdim öptüm 1 kitap okudum sonra hep dinlediği pış pış sesini açıp yatağına koydum. İlk gün olduğu için esnek davrandım. Anne yanı beşiği zaten yanını açtım bende kendi yatağıma uzandım. Emziğini ağzına verdim. Uyku arkadaşını yanına koydum. Bir süre oyalandı tabi sonra uykusu geldikçe bastı feryadı 😅 sakinleştirebiliyorsam yatağında sakinleştirdim tekrar tekrar emziğini ağzına verdim. Benim kızım temastan çok hoşlanır elini tuttum piş piş yaptım. Eğer çok ağlarsa ayağa kalkamadan kucağıma aldım güzelce sarıldım annecim ben burdayım şimdi uyku vakti unutabilirsin diye söyledim sakinleşince geri bıraktım. Buna dün gece ilk olduğu için tabiki 4-5 defa yaptım hatta en son tekrar kucağıma aldığımda kucağımda uyuyakaldı 🥲 ama ben bunu dert etmedim sonuçta benim istediğim ilk olarak sallanmayı unutması. Yatağına yatırdım 2 saat sonra uyandı. Ve yine tam 1 saat bu şekilde uykuya döndürmeye çalıştım ama arada bir fark vardı bu sefer bebeğim o kadar şiddetli ağlamadı hem mızıldandı bende zorlandığında elini sevdim ve uyudu. Gündüz uykusundan çok korkuyordum çünkü bebeğim aydınlıkta uyumayı hiç sevmiyor zaten bu yüzden gece başladım. Ve inanamadım ama 3 gündüz uykusu yapıyor hepsinde de çok aşırı ağlamadan yatağına koyduktan 20-30 dk sonra kendi uyudu. İnşallah böyle de devam eder. Aslında önemli olan sizin sakin ve kararlı olmanız. Şefkatle yaklaşmanız. Çok zorlandığında hafif bi gülümsemeyle kızımı sevdim ki bir problem olmadığını anlasın diye. Çok zorlandığında kucağıma almaktan korkmadım hatta bana da iyi geldi kendimi kötü hissetmedim. Aldım kucağıma sevdim okşadım onu anladığımı söyledim. Yanında olduğumu dillendirdim geri yatırdım. Umarım sonuna kadar iyi gider ve başarılı oluruz