Emir0_ Oğlum 17 aylık baba , mama gibi bı kaç kelimesi var onun dışında bişey isteyince işaret eder bu diye kendini ifade ediyor onun dışında seslerle kendini ifade ediyor anne kelimesini halen inatla demiyor 🤭zamanla dili açılır demi merak ediyorum konuşur mu ne zaman konuşacak diye
1625goktug Emir0_ canım her bebek elbette farklıdır ama biraz da bebekle ilgilenmenizle alakalı konuşması. Yanında kitap okuyun ekrandan telefondan uzak tutun. Onlara baka baka donuk oluyorlar. Baktırıyor musunuz tv ye bilmiyorum ama genel olarak yani. Benim beneğim 9 aylık baba mama dede diyor ben doğduğu günden bu yana sürekli kitap okuyorum oyun oynatırken uzun uzun anlatıyorum onun yaptığı ağız hareketlerini taklit ediyorum
Mlkhrn Emir0_ konuşur merak etmeyin. Siz yanında bol bol konuşun net ve sade ifadeler kullanmaya özen gösterin. Hayvan seslerini taklit edebiliyorsa onlar da kelime sayılıyor. Bir de çıkardığı seslerden ziyade anlamlı kullanmadı önemli. Yani bebek ba ba ba diyebilir ama bunun kelime sayılması için babasını kastederek kullanması gerekiyor. 18.ayda 20 civarında kelime söylemesi bekleniyor
Balim61 Emir0_ 7.aylik falandi dede ve ba ba diyodu baba demsti yani dede ve baba o aylrda demisti baska bisy demiyodu tabi 1 yasina girdiktn snra hafif haif bizi taklt etmye basldi dediklerimizi demye faln ama kelimeleri duzgn bi şekilde 16.17 aylikken falan demeye basladi baya kelimsi.vrdi.Suan 2 yas 20 gnlk 2li konusmyya geciyo yavs yavs
birpapatyaannesi Ceyda_48 bizimki de diyor ama bilinçli demiyor ba ba ba diyor sadece anne dese bilinçli olcak 😊😊
biraslan-bircicek Ceyda_48 bnm oğlumda 7 aylık bugün sadece baba diyor şok oldum ama herşeye baba diyor suluğuna bana ablasına 😂
Emir0_ 1625goktug gündüz çok nadir tvyi açarım akşam haberler açıktır TV’ye pek bakmaz ama reklam girdimi kitleniyor resmen hemen kapatıyorum telefon gün bir kez 3 şarkıyı geçmeyecek şekilde Kukuli izler kapatırım oda lavaboya gitmek veya o anlık isim varsa açarım yoksa açmam her zaman kendisine şarkı söylerim kitap okurum bı iş yapinca yanıma getirir annecim bak bu bardak bu su şeklinde tanirak iş yaparım birlikte bizimkide baba,dede,nene,mama vs gibi şeyler diyor onun dışında hayvan sesi çıkarıyor sadece şunu merak ediyorum 2 yaşına kadar dili kendini ifade edecz seviyede olur mu en azından rahat tuvalet eğitimi veririken çişim geliyor vs dese kolay olur yada sütten kesince anlar beni
Busramaden 1625goktug bu dedıgınız her bebek ıcın gecerlı degıl 2 yasında oglum tv telefon tablet gormedı daha boyundan buyuk kutuphanesı var hergun onlarca kıtap okuyup her konu hakkında konusuyoruz etkınlıkler yapıyoruz oyunlar oynuyoruz yanı her gunu dolu dolu gecırıyoruz bunun yanı da akranlarıyla da sureklı bırarada ama gek gelelım konusma cok gerıde 😂 dr u ıstemıyo konusmayı dıyo tabı bunun ıcınde genetık fakt etkılı ama dedıgınız her cocuk ıcın gecerlı degıl
Emir0_ Mlkhrn aynen kartalri var kuklaları var tüm hayvanlari seslendiriyor onun dışında kitap okuyorum oyun oynuyorum şarkı söylüyorum bı iş yapacaksam bu bardak ogl şimdi su doldurup icecez buda su vs diye hep konuşarak tanitirim sadece merak ediyorum zamanla açılır mı dili diye onun dışında bizi çok iyi anlıyor oğlum git şunu getir yada gel bunu al vs ne desek anlıyor yapıyor
Busrablt61 Emir0_ her bebek farklıdır asla kıyaslama benim oğlumda 24 aylıkken bilincli kelimeler kurdu 2 kelime birlestirmesi 28 aylarda basladi suan 31 aylık hâlâ çoğu kelimeyi söylemez söyleyemiyor demiyorum inat söylemiyor bende bosverdim kasmiyorum simdi yavas yavas konusuyor sarki soylemeye calisiyor
Selom 18 aylık 30a yakın kelimesi var birkaç kelimesi ; düğme, yağmur,kapı,klima,çorba Mama meme baba anne gibi basit kelimeler de bir yaştan sonra söylemeye başlamıştı zaten İkili kelimesi geçen anne meme oldu 😅😂
A2B4 Emir0_ 9 aylık olduk 2 gun once 7 ay 15 gunlukken bababa baba derdi bıraktı sadece 4 gun dedi… 8 ay 15 günlük olunca tekrar başladı baba,mama,anne o da 5 gun sürdü…şuan 9 ay 2 gunluguz hiçbirini demiyor…cocugunmu var derdin var… Biz nedesek bos canları isteyince diolar… Kardeşimin oğlu 2 yas cümle kuruyor ….
A2B4 Emir0_ okuduğum kitabın haddi hesabi yok ,şarkılar söyledim…. Konuşma yapıyoruz yok….. Acele etme ama takip et ….ve komut alıyorsa anliyorsa korkma konuşma geçilmesi olabiliyor
Xxxyyy07 Emir0_ her bebek farkli benim 17 aylikken sher seyi konusuyordu ama yurumuyordu. Kimisi yurur gec konusur kimi her seyi erken yapar kimi gec yapar
BalBadem3 Her bebeğin gelişimi farklı kuzenimin oğlu 3 yaşını geçti hala çok az konuşuyor, kızım 14 aylık çoğu şeyi söyleyebiliyor. Genetik olduğunu da söylüyorlar ama bilmiyorum
1625goktug Busramaden zaten cümlemin başında her çocuk bebek farklıdır ama diye başlamışım benim ki genel bir yaklaşım. Doğrudur sizin bebeğiniz öyledir bir şey diyemem benim oğlum da 9 aylık anne baba mama dede diyor
Merehann Benim oglum 18 aylik 1 aydir ikili kelimelere gecti kelime sayisi fazla sayisini bilmiyorum. Ben disimi fircalarken firca deyip istiyo vermiyorum firca ver diyceksin diyorum soyluyo balonu getirip sisir diyo balonu sisir de diyorum soyleyene kadar yapmiyorum istedigini. Ekran sifir bizde izlemiyoruz. Her cocuk bence farkli ama bizde ogretmeye calismaliyiz.