Bsrdgnmt 11 aylık bebek neler söyler yada birşey söylememesi sorun mudur ? Sadece dede ve gel diyo o da canı isterse , fakat herşeyi anlıyor , gösteriyor falan. hafızada tutuyor fakat konuşma yok.Neler yapabilirim ?
AselBebekveAnnesi Bsrdgnmt bende arama yerine yazdım bakıyordum bizim gibi olan var mı diye ya benim kızım da baba dede diyor ama bilinçsiz sadece anneyi bilinçli bir şekilde soyluyor bu üçü dışında başka kelimesi yok
Bsrdgnmt Ayse333 AselBebekveAnnesi genel gelişim bilgilerine bakınca ayına göre artık anlamlı kelimeler söylemesi gerekiyor diyor e haliyle tereddüt oluyor insanda
Ayse333 Benim oğlum da aynı daha yeni baba mama dede demeye başladı dudağını haraket ettirerek bence normal ya
Bsrdgnmt Ayse333 ayına göre gelişim bilgilerine bakınca anlamını bilerek kelimeleri söyleyebilir , anne baba gel git mama vs vs. Fakat pratikte öyle değil sanırım
Ayse333 Ben şuna inanıyorum her çocuğun gelişimi farklı ilerliyor ayına uygun olmayabilir eltimin çocuğu ile oğlum arasında 10 gün var ve o 7 aylıkken babıldıyordu emekliyordu ama benim oğlum 9.ayında emekledi 11.ci ayında babıldadı bence önemli olan yapabiliyor olması bilinçlene bilmesi için o kelimeleri çıkarması gerekiyordu şimdi ben mamasını gösterip mama dedikçe tekrar edip söylemeye çalışıyor