patilianne tabikide boşuna uğraşmıyorsunuz. Bebeğiniz tanı almak için çok küçük bebeğiniz için sanırım henüz gelişimsel farklılık denebilir fakat diyelim ki eğer otizmli ise doğuştan oluyor ve her otizmli aynı olmuyor daha hafif veya ağır şekilde kendini gösteren tipler oluyor. Özel eğitimle ve birçok destekle beslenme oyun grupları vb. okuma yazma ve sosyal hayata katılmayı öğreneceği birçok şey var artık günümüzde bu eğitimler veriliyor. Bunlar sayesinde normal gelişim gösteren bir çocukla otizmli çocuk aradaki farkı kapatabiliyor. Örneğin çalıştığım bir kurumda erken fark edilip çocukluktan beri eğitim alan otizmli bir genç vardı hesap kitap okuma yazma her birini yapıyor bunların yanı sıra mahalleden arkadaşlarıyla bisiklete binip avm ye gidiyordu. Bunların yanı sıra sahte otizm denilen bir durumda var buda örneğin çocuğun otizmli gibi belirtiler göstermesi bunun sebebi fazla ekran maruziyeti olur genetik etmen olur dil gelişimi geriliği olur yani çocuk aslında otizmli değil ama öyleymiş gibi belirti gösteriyor ama zamanla bu etkiler ortadan kalkıyor. Demem o ki öyle bir durum varsa geliştirilebilir normal gelişim gösteren çocuklarla aradaki farklı yakalayabilir zaten sahte otizmse zamanla belirtiler ortadan kalkacaktır.