Aleynameva hanımlar ben size anlatayım. Olay çok basit. Bir tane ev beğeniyorsunuz. Kampanyaya göre bu evi yapan müteahhit öncelikle banka ile anlaşmış olacak. Evin tapu devri yazılmamış olacak. Evin bulunduğu bölgeye göre bir kredi limiti var. Onu Google’dan bakınız. Evin %10 peşinatını siz vereceksiniz. Diyelim ki ev 2 milyon tl. Yani siz 200 bin tl peşin vereceksiniz. Geriye kalan 1.800.000 tl yi bankadan kredi çekeceksiniz 0,69 faiz oranıyla. Tabiki burada haneye giren gelir söz konusu. Belli bir miktar gerekiyor. Ödemeleriniz de hane halkı gelirinin %40 ı kadar olacak. Buraya kadar tamam… ha bu arada son 1 yılda ev alma satma gibi bir işleminiz de olmayacak. Eviniz olmayacak.
Biraz başa gidelim evi beğendiniz. Anlaşmak istediniz. Müteahhit size diyecek ki. Ben bu kadar kredi çekmenizi kabul etmiyorum. Bu durumda çok vergi ödemem gerekiyor. Evi yaptım rayiç bedelini de tapuda 500 bin gösterdim. Ancak 500 bin krediye izin veriyorum. Hadi gerisini peşin ver diyecek. Şu anda tümmmm Türkiye’de durum böyle. Meğersem bu müteahhitlerin hemen hepsi devletten vergi kaçırıyormuş. Sizler bizler şapur şupur vergi öderken adamlar trilyonlarına trilyon katıyormuş bu şekilde. Twitter’dan yeni evim diye arayın görün bi.. Ben cimere şikayet ettim durumu. Lütfen sizler de edin. Kampanya böyle iken hiçbirimiz ev alamayız. Bu arada fiyatlar da arttı bile. Bir iyileştirme Yapılsa tek sefere mahsus vergi indirimi bile olsa adamlar ev fiyatlarını katladılar zaten. Bu milleti düşünen kimse yok başta. Oyunuzu da bu zahmet bunu düşünerek verin.. kampanya böyle olmaz olmamalı…