Pandora123 aslında embriyo analizlerinde her zmaan cinsiyet biliniyor ancak hem etşk hem de yasal gerekçeler sebebi ile, çok özel durumlar olmadıkça, bu bilgi hasta ile paylaşılmıyor. En azından sistem bu şekilde, oaylaşan klinikler var mıdır, vardır belki. Ama ınlarda cinsiyeti söyleyip sonra bebekte sorun olur ise bu defa yasal pürüzlerle karşı karşıya kalırız diye söylemek istemeyebilirler (etik olarak sorun görmezler ama yasal olarak görürler belki) kıbrısta bu kriterin önünde yasal bie engel yok, hatta türkiyedeki pek çok yasal kısıtlama (donasyon mesela) Kıbrıs’ta yok. Haliyle tercih ediliyor. Ben de tüp bebekle hanile kaldım ama benim kriterşm embriyo kalitesi, sağlığı, kromozomal ve genetik yapısı idi mesela, cinsiyeti bilakis öğrenmek istemedim. Hani cinsiyete takılır isem kromozomal şeyleri gözden kaçırabilirim gibi bir düşünce var bende, genel bir düşünce bu, kendimle alakalı değil. Şahsi kanaatim, ben de etik bulmasam da nşhayetinde böyle bir seçenek var ve insanlar bunu elbette tercih edebilir, ben etse idim, kombine olarak ederdim, ok cinsiyet ama embriyonun kalitesi, kromozomal ve fenetik sağlığı..vs gibi.. bol şans dilerim..