11 aylık kızım var anne karnında gelişimsel kalça çıkığı oluşmuş sol kalçası çıkık şu an 2 kere ameliyatsız alçıya alındı kalça yerine oturmadı sonrasında tendonlarını kesip kasları gevşettiler kalçayı tekrar alçıya aldılar alçı sonrasın ayakkabı giydirilecekti alçı çıkınca sol ayağını oynatamadı doktorumuz masaj yaparak ayağını oynatmasını sağlayın demişti masaj yaparak ayağını düzelttik kalça tekrar yerinden çıktı ve tekrar ameliyat oldu şimdi doktorumuz kalçanın gelişmesini bekleyeceğiz dedi kızımın kalçasının gelişmesi için neler yapabilirim bu konu da fikri olan yardımcı olabilir mi ?