12345678990 hastaneden doğum raporunu alıyorsun işyerine vericen prdan muhasebeye gidecek sonra 15 gün içinde hesabına yatar süt parası da doğumun hemen ertesi günü yatar onun için başvuruya gerek yok bide çocuk başına ödeme alıcaksın bi seferlik onun için de belediyeye gidip başvuru yapacaksın