Beybiberen Menenjit aşılarını illa ki şu aylarda yapılacak diye bir kuralı yok,o yüzden doktorlar takibinde oldukları bebeğin durumuna göre,ayını ve doz sayısını ayarlayan bir takvim hazırlıyorlar.
İki tip menenjit aşısı var a tipi (nimenrix/menectra/menveo) bir de b tipi olan bexsero.
Bizim doktorumuz bexsero olanı: 8-10-16
A tipi olandan menectra’yı tercih etti,onu da 9-12 olarak ayarladı.
Her ikisinin de ikişer dozunu vurulduk.a tipinde kolay kolay yan etki yapmıyor.Ateş,huzursuzluk vs.Bexsero güçlü bir aşı.Onun ateş yapma ihtimali yüksek.o yüzden doktorumuz aşıdan 4 saat önce ve 4 saat sonra calpol içirmemizi söyledi,öyle de yaptık.
Bebeğiniz normal aşılarda da çok tepki gösteren,yani huysuzlanan,ateşlenen bir bebekse bu aşılarda da aynı şekilde olması yüksek.Ama benimki gibi ateşlenmeyen,huysuzlanmayan bir bebekse kolay veya hafif atlatırsınız diye düşünüyorum.