Mirosunannesi bu çok normal bir süreç , öncelikle siz sakin olun evet çok zor ama ona bunun doğal olduğunu aşılamanız gerek. Çocuklar kakalarını kendilerinden bir parça zanneder ve ondan ayrılmak istemeyebilirler. Maymun olmanıza gerek yok ve onu evet aferin gibi sticker gibi şeylerle desteklemekten önce ona bunun doğal ve olması gerektiğini aşılamak önemli. Kakayı tuttukça bu sefer acıdığı için yapmaktan çekinecek. İlk önce yediklerime dikkat edin olabildiğince kakayı kuru ve sert yapmayacak şeylerle besleyin, daha sonra eğer tubalete oturmak istemiyorsa kakası geldiğinde lazımlık yada beze yapabileceğini ama bunlara gerek olmadığını anlatın. Çocuk bunun güvenini ister, beze dönmek istemeyecektir ama onun güvenini alacaktır. Sonrasında kakaloji serisini okuyun beraber. Kakanın nasıl oluştuğunu , neden çıkması gerektiğini anlatın masal uydurarak. Mesela ben kızıma kakasını tutan ördeği anlatmıştım ördeğin anne ve babası ona her kaka da eşlik edip gösteriyordu ördekte bunu herkesin yaptığını görünce bende yapıcam diye heyecanlanmıştı felan. Kakasıyla vedalaşmasına ve sifona basmasına izin verin. Kaka düşünce hey çok mutlu oldu şu an yüzüyor hadi bakalım şimdi hangi şekile benzeyecek gibi hayal gücünü çalıştırıp oyunla olayı kavramasına izin verin. Amaç önce heveslendirip sonra yaptığında bir şey olmadığını ve bunun doğal olduğunu anlaması. Biz kızımda alerjiden kaynaklı bebekliğinden beri sorun yaşıyorduk çok şükür daha bu yaz çözdük 2.5 yaşındaydı. Şu an 3 yaşında. Ortalama tüm zamanları baz alırsam 1. 5 sene boyunca kaka sorunu ile uğraştım ama çözdüm. Arada harika gidiyordu , canı istemeyince yine yapmıyordu felan derken şimdi yapması gerektiğinin farkında ve gayet normal şekilde düzene girdi.