Gunes_moms cok kucuk olduklari için ve hormonsal oluşan bir kist oldugu için kiz bebeklerde normal bir durum korkmaniz gerekmez, şuan için bir zararı yok, ama yinede kontrollu olmakta fayda var siz kontrolleri yaptırın dediler ilk kontrolde. Duzenli kontrol edilecek, su donemde bebegimize bi sıkıntı oluşturmuyor ilk duyduklarında hem bebegimin kendi doktoru hemde doktor olan yakınlarımız önemsemediklerini bile “gecer ve küçülür o” dediler. İleriye dönük sadece takipte olunacak eger küçülme olmazsa veya büyüme olmazsa.
Size durumunu söyle anlatayım ki ben ne yapacağım nasil olacak hiç bilmiyorum. Türkiye ziyareti sırasında, bebegimi genel bir kontrol yaptırmak istedim. 3 ay sonrasına kontrol ettirin dediler. Ben yurtdisinda yaşıyorum ve burdaki doktora durumu açıkladığımda önemsemedi bile, bu gayet normal bi durum, önemli değil dediler.) Aralık ayında yine Türkiye’ye geldik ve kontrol amaçlı götürmek istedim, içime sinmedi bi bakılsın ne olur olmaz dedim, ve iyi ki demişim. Kuzenimin çalıştigi hastanede, bir radyolog ile baktılar ve kist hala ayni şekilde sabit ki bu zamana kadar geçmesi ya da küçülmesi beklenilirdi. Siz bir çocuk endokrin bulun ve takibe alsınlar dediler bize. Biz yakin zamanda geri donecegimiz için yapamadık yetistiremedik ama kizimin burada kontrolu var 1 yas için. O zaman tekrardan doktoruna bilgisini verip, onemsemesi için biraz israrci olacağım. Yine kabul etmezler ise artik kontrol için Türkiye ye götürüp getireceğim.