Sinemdrm rota ya 2ve 4. Aylarda ya da 3 ve 5.aylarda yapılıyor. 2. Ay aşıları agır oldugu ıcın doktorlar genelde 3 ve 5 te yapıyor. Ağızdan şurup gbı ıcırıyorlar
Menenjıt her doktor farklı ay öneriyor. Ikı tıp aşı var B tipi için Bexsero vuruyorlar ACWY tipi için Nimenrix Menectra menveo dıye 3 tane muadılden bırını vuruyorlar. Yanı mutlaka bır tane bexsero ve dıgerlerınden bırısı farklı aylarda vuruluyor.