hepi_anne Süt üretimi çoğunlukla genetik, devamını getirmekte su tüketimi ve istikrarlı bir şekilde sürekli emzirmekle ilgili bir durum diye düşünüyorum. İlk aylarda benim kadar sağlıksız beslenen biri görmemişsinizdir gerçekten. Alerji ihtimalinden, doktorumun sıvı tüket demesinden ve bebeğimin ilk beş gün sonra kolik belirtileri göstermesinden yediğim tek şey ekmek kayısı suyu ve petibör bisküviydi. Ama o kadar çok su içiyordum ki çoğu zaman aç dahi hissetmiyordum. Sütüm ve bebeğimin kilosu hiçbir zaman etkilenmedi bu sağlıksız beslenmemden. Arttırma ya da azaltma özelliği yok çünkü yediklerimizin. Tamamen sıvı tüketimiyle ilgili olduğunu düşünüyorum. Zaten vitamin ve mineralleri bizden aldığı için yediklerimizi daha çok kendimiz için yiyoruz aslında. (Kötü beslendiğim dönemde 2 kere ağır ateşli hastalık geçirdim) Doktorunuzu dinleyin. Kilo alımı gayet iyi, mama alımına başlatırsanız bebeğinizin meme talebi daha az olacağından süt üretiminiz daha da azalacaktır. Aç olan bebek huzursuz olur, ağlar, elleri sürekli ağzında ve emme pozisyonunda olur. Kimi aylarda kilo alımı az olabilir, bunlar normaldir. Israrla ve sürekli emzirin.