Uykusuzhergeceeee güzel kardeşim “kalkamıyorum” ifadesini kullanmak bunu masum bir mazeret olarak algılamamıza sebep olur, oysa biz kalkamayacak durumda değiliz. Gerçekten kalkamayacak durumda olsaydık Rabbim bize kaldıramayacağımız yükü yüklemezdi, demek ki kalkamamamıza sebep olacak hiçbir engel yok önümüzde. Evet muhakkak zorlanıyoruz ama zorlanmak ile kalkamamak arasında ciddi bir fark vardır. Önemli olan zorlandığımız halde kalkabilme iradesi göstermektir. Yani aslında mesele sadece irademizi sağlamlaştırma meselesidir, inanın durumun ciddiyetini fazlasıyla içselleştirdiğinizde bu sizin yaşam biçiminiz olacak ve en uykusuz zamanınızda bile taviz vermeyeceksiniz namazınızdan 😊
Beş vakit içerisinde fazileti en fazla olan namaz şüphesiz ki sabah namazıdır. Peki bu namazı bu kadar kıymetli yapan sebep ne? Tabi ki kılması en ağır gelen vakitte kılınıyor olması. Uykunun en tatlı yerinde, hele bir de kışsa sıcacık yorganın içinden çıkması abdest alıp namaz kılması nefse ağır gelen birşey. O yüzden maalesef en kolay vazgeçilen namaz da sabah namazı oluyor. Bizi yaratan Rabbimiz bizi en iyi tanıyandır, o yüzden en büyük fazileti sabah namazına veriyor ki şevkle kalkabilelim. Peygamberimiz bir hadisinde şöyle buyuruyor: “Biriniz uyuduğu zaman şeytan onun ense köküne üç düğüm atar. Her bir düğümü attığı yere, ‘Gecen uzun olsun, yat, uyu!’ diye eliyle vurur. Şayet o kimse uyanarak Allah’ı anarsa, düğümlerden biri çözülür. Abdest alırsa, bir düğüm daha çözülür. Bir de namaz kılarsa, şeytanın attığı bütün düğümler çözülür ve böylece neşeli ve huzurlu bir şekilde sabahlar. Allah’ı anmaz, abdest alıp namaz kılmazsa, uyuşuk ve tembel bir halde sabahlar“. Ayrıca Kur’an’da hiçbir vakte özel faziletten söz edilmezken sadece sabah namazının fazileti özellikle zikredilir: ”Güneşin batıya yönelmesinden gecenin kararmasına kadar namaz kıl; sabah vakti de namaz kıl, zira sabah namazı şahitlidir". Sabah namazına kalkmak ciddi bir fedakarlıktır, sabah namazına her kalktığımızda bedenimizle şu mesajı veriyoruz: “Seni uykumdan daha çok seviyorum Allah’ım!” ❤️