Kızlar sma hastalığı için topuk kanında tarama yapılıyor ya Mayıs ayından beri mecburi kılındı artık erken teşhis önemli olduğu için. Benim oğluma da yapıldı çok şükür sonucu negatif yani temiz çıktı. Forumda sma hastalığının sonradan da olabileceğini yazmışlardı merak ettim olabilir mi yoksa evreleri geç belirti verdiği için mi öyle dedi anlamadım. Mesela artık yeni evlenen çiftlere de bu gen taraması yapılıyor hastalık tespit edilirse tüp bebeğe yönlendiriyorlar diye okumuştum doğruluğu nedir bilmiyorum.