Silaakr canım bunlar bizim hep dini bilgi eksikliğimizden kaynaklanıyor.bebeğin bezini çöpe ayrı koyarız çünkü çöpte yemek artığı olabilir en azından temas esmesin diye.bebek gece yıkanmaz derler çünkü eskiden elektrik yokmuş evler soğukmuş vs vs.gece tırnak kesilmez derler çünkü yine eskiden akşam evler hafif Loş olduğu için tırnak bi yere sıçrar yemek vs bi yere gelir diye.yani batıl inanç değil bunlar eskinin durumuna göre konuşulmuş laflar.biraz dini Bilgi yelpazemizi geliştirerek biraz da mantıklı düşünerek aşabiliriz böyle şeyleri.yoksa her denilene inanırsak ohooo.