Merhaba sevgili annelerim 🌺
Yeni bir anne olarak sizlere emzirme konusunda cok ama cok önemli bir tavsiye vermek isterim. Cunku ben bu hatayi yaptim sizler yapmayın istiyorum.
Dogum sekli hic onemli degil, ister sezeryan ister normal dogum yapin; isterseniz sutunuz hic gelmesin isterse az gelsin. Mutlaka cocugunuzu emzirmeye calisin memeye alistirin.
Hastanedeki emzirme danismani guya nasil bir danismansa beni mamaya yonlendirdi hep.
Sezeryan dogum yaptim hemsire geldi goguslerimi kontrol etti damla damla cok az geliyordu sütüm oysa. Emzirmeyi denedik bebegim araniyordu cunku ama memeyi tutamiyordu ama red de etmiyordu. Sadece yeni dogdugu icin emme refleksi cok azdi ama memeyi emmese de yalaniyor ve emmeye calisiyordu. Tutmadigi icin memede agliyordu ve mamaya yonlendirdiler. Henuz sütün tam degil mama ile baslayalim diye. En buyuk hata!
O an emzirseydim ve bebegi de alistirsaydim suan bebeğim sadece anne sutu aliyor olacakti. Ve sütüm de cogalacakti.
Daha sonra okuduğum emzirmenin önemi kitabindan öğreniyorum bunlari. Hic sütüm yok degildi ki mamaya yonlendiriyorlar?
Suan ne durumdayiz onu da soyleyeyim; 2 aylik olduk bebegim 1 ay sadece mama ile beslendi, memeyi yeni yeni almaya basladi ama ne fayda. Hala sutum az geliyor, oysa en basindan emzirseydim bebeğim hep emecek sütüm cogalacakti.
Bu arada dip not da duseyim, emmeyen bebek emmiyor diye bir algiya dusmeyin. Her bebek mutlaka emer. Eslerinizin de size bu konuda destek olmasini isteyin. Biz her aksam birlikte de olsa memeye beraber tutturma calismasina girerdik. Boyle böyle basardik ama keske en basindan bu calismayi fazlasiyla yapsaydim diyorum.
Kisacasi emzirmeye devam, mama en son careniz olsun. Suan hem meme hem mama olarak ilerliyoruz.
Sormak istediniz varsa cevaplayabilirim taze bir anne olarak 🌺😊
Sevgiler