Seymakara sizede cok geçmiş olsun. Ben size ne yaptığımı söyleyeyim belki sever, fikir olur gerci pek yok ya…😇😂
Sebzeli rösti: küçük yarim soğan (küçük küçük doğranmış) 1 tane kucuk kirmizi biber (yine küçük küçük doğranmış), havuç ve patates rendeleri. Bunlarin tamamni hazırlayıp az z.yagi ile tavada iyice pisiriyorum. Ocaktan almadan önce içine 4 5 tane minik minok doğranmış zeytin ekliyorum. Biraz da baharat ( kimyon, keklik otu, dereotu kurusu, az toz kirmizi biber) sonra ilitip bebegime veriyorum. Benimki ayila bayila yiyor.
Meyveli avokadolu yoğurt: dilediğiniz meyveyi ezin, icine bir tane veya yarim (büyüklüğüne göre) avokado ve yogurt ekleyin. Eger tadım yaptıysanız ceviz rendeleyebilirsiniz içine. Veya ev yapımı bebe bisküvisi ezin. Guzel bir kasik mamasi oluyor. Ben elma rendeleyip, pisirdim, içine 1 ceviz rendesi ve az tarcin koydum, yulaf yoğurdu, bisküvi ve avokado ekledim. Tabi degisik geldi çocuğa onuda severek yedi.
Eger ekmek tarzi şeyler yiyorsa normal ekmek hamuru yoğurun ve içine en son dilediğiniz sebze ve z.yagi ekleyin, bir yoğurun tekrar ve mayaya bırakın. Daha sonra normal ekmek gibi pişirin. Baya lezzetli oluyor.
Anladığım kadarı ile sizde sut proteoni alerjisi yok. Peyniri meyveler ile karıştırıp veya avokado ile karıştırıp verebilirsiniz. Tadını almaz ve belki yer.