Merhabalar sevgili anneler, hepimizin olmasa da bir çoğumuzun çocuğu belli dönemlerde vurma, ısırma, cırmalama aklımıza gelecek bir çok şiddete yönelik halleri oluyor. Bu durumları nasıl çözümlüyorsunuz birbirimize yardımcı olalım. Mesela benim kızımın bir dönem eşyaya, yere kafasını vurma huyu vardı sinirlenince istediği olmadığında yapıyordu başlarda bilinçsizce canın acır, kendine vurmuyorsun gibi tepkiler veriyorduk üstüne birde ağlıyordu sarılıyorduk zamanla bu durum iyice artış gösterdi araştırmalarım sonucunda görmezden gelip iyi ya da kötü tepkisiz kalıp dikkatini o an başka yöne çekmek gerektiğini öğrendim ve işe yaradı bir kaç günde azalıp bitmişti ki tekrar başladı tabi o zamanlar yaptığımız hatayı yapmıyoruz görmezden gelip dikkatini dağıtıyoruz bitmesini bekliyorum. Birde eliyle yüzümüzü avuçlayıp sıkma huyu var tırnaklarını geçiriyor resmen şuan yüzümde 3 tane tırnak izi yarası var ve acilen bu huyu bıraktırmak istiyorum başkalarının çocuklarına yapar diye korkuyorum evimizde şiddet yok şiddete maruz kalıp göreceği ortamımız olmadı nerden öğreniyor aklım almıyor bunu nasıl bıraktırabilirim ne yapmam gerekiyor tepkim nasıl olmalı araştırıyorum ama birşeyler bulamadım bu tarz durumlar yaşayıp çözebilenler ne yaptınız - 17 aylık