Deniz32 1 yaş 18 günlük oğlum
Gün içinde 1 dakika bile hareketsiz kalmaz, hareketsiz kaldığı tek an uyuduğu zamanlar. 5 buçuk 6 aylıkken koltuk altlarından tutup yürütüyorduk bunu kendi istiyordu başka hiç bir şekilde durmuyordu, yürüteç kullandık yürüteci hızlandırır ayaklarını yerden kaldırır öyle sürerdi. 8 aylıkken yürütece binmeyi kendi isteğiyle bıraktı çünkü onu bir engel olarak görüyordu istediği şekilde yürüyemiyordu 🥲 7 aylıkken sürünmeye başladı 9 aya kadar süründü evde komando gibi koca evi sürünerek gezerdi. 9.ayda emeklemeye başladı. Tam hatırlamıyorum ama 8.aydan sonra tutunup kalkmaya, 9.ayda koltuklarda sıralamaya başladı. 10.ayda desteksiz 1 2 adım atmaya başladı ve 11 aylık olunca yürüdü. Yani demem o ki oldu olası çok hareketli bir çocuktu. Yürümeye başladığı günden beri hiç durmaz, sabah kalkarız yatakta en fazla 2 3 dakika oyalanır hemen yataktan inip yürümeye başlamak ister. Üst kata babannesine çıkarken ellerinden tutarım merdivenleri kendi çıkar, hiç birşey yapmasa bile oda da bi sağa bi sola bi duvara bi kapıya habire yürür. Sehpaların üstüne tırmanmaya çalışıyor. Koltuklara çıkıyor, biz indiriyoruz bu sefer diğer koltuğa çıkıyor. Tekli koltukların üstüne zigon Sehpaları kaldırıyoruz, diğer 3lü koltuklara da birine ben birine eşim uzanıyoruz ki çıkamasın koltuklara 😅 sürekli mutfak dolaplarını karıştırıp dağıtıyor, yatak odasında çekmecelerı dağıtıyor. Bence yaşı gereği böyle en azından büyüdükçe hareketi azalmasa da laftan sözden anlar diye kendimi avutuyorum. Hiperaktivite olan çocuklarda yeme ve uyuma problemleri bile olurmuş çok şükür o problemlerimiz yok o yüzden bu ihtimali düşünmüyorum bile. Ay çok uzun yazdım kusura bakmayın ama şu an özgür olmak istiyorlar ve bir birey olduklarının farkında varıyorlar çok zor geçiyor günlerimiz farkındayım ama doğaları gereği böyleler bence 🥰