Civcivlerim_ 19 aylık ikizlerim var doğdukları günden beri beraber uyutuyorum beraber uyaniyorlar zaten biraz büyüdükten sonra biri uyandığında kardeşini de uyandırıyor oyun oynamak için 4 aylıkken uyku eğitimine başladım çok okudum araştırdım 4 aylık eğitim zor ama en kalıcı uyku eğitimi 4 aylıkken her akşam 20.30 da alt değiştirme pijamalar giyme mama içme saati yaptım 21.00 da beşiklerine koyup emziklerini verdim ilk bir hafta çok zor geçti. Sonra kendileri alıştılar 20.30 olduğunda huzursuzluk yapıyorlardı hemen altlarını değiştirip üstünü değiştirip manalarını içirip besige koyup emziklerini veriyordum kendi kendilerine emzik emerek uykuya dalıyorlardi. Bebeklerim 20 aylık olacak ve ben bu süreçte ikisini de hiç sallamadım. Bebekler sallanmaktan anlamıyorlar zaten onları sallamaya bizler alıştırıyoruz. 4. Ayda uyku eğitimine başlayın derim çok rahatlayacaksınız. 1 hafta 10 gün zorlanacaksınız ama sonrasında kazanan siz olacaksınız ilk başlarda herkes bana gülmüştü küçücük çocuk ne anlar uyku eğitiminden 9 da yatmaktan çocuğu uykusu ne zaman gelirse o zaman uyur diyorlardı. Çocuklarım 19 aylık oldular hâlâ akşam 9 en geç 10 da uyumuş oluyorlar. Şimdi görenler de tebrik ediyor. Mesela benim hiç gece nöbetlerim olmadı uykusuzluktan 3-4 e kadar sallamadım uyumasını beklemedim. 9 da uyuduklari için kendime zamanım oluyordu daha çok dinleniyordum