[silindi] merhaba 1 dakikası bile zararlıdır ever çünkü bebek bu kucvetli uyaranla tanıştıktan sonra adeta hipnotize olur. Bu nedenledir ki yemek yemeyençocuk tv ile videoyla yer. Yerinde durmayan altını değiştirtmeyen çocuk videoyla tv ile bunaizinverir. Çünkü ekran karşısındaki çocuğun hakimiyeti aktifliği esir olur. Beyin o anki gelişimi için uygun olmayan (2 boyutlu ses görüntü ve hızlı akış) çoklu uyarana maruz kalır.
En korltuğumuz nokta da bebeğin artık talep etme aşamasına gelmesidir. Çünkü bebek bu aşamaya gelince gelişimine uygun geçireceği etkinlikleri aktiviteleri seçmek yerine tvyi seçme eğilimine girer. Tvsizbirşeyyapmaz hale gelir.
Bir bebeği tek başına bıraktığınızda dahi inanılmaz bir öğrenme ve aktiflik sürecine girer.
Çok kitabi yazmak istemiyorum ancak beyin gelişimi için önemli olan sinapslar bağlantılarını deneyimle arttırır. Özellikle taktil dediğimizdojunma duyusuna yönelik uyaranlar bebeğin potansiyel beyin kapasitesini belirler. Ve sinaptikbağlantılar ilk 2 yılda artar.
bebeğe tv video vermek anne babanın kararı ancak bunu yapmadan önce iyice araştırılmasını dilerim.
Sevgiler