Dolores Sevgili anneler; Erken tanı ve erken yoğun özel eğitim alan çocukların otizmde ciddi anlamda yol kat ettiğini görüyoruz. Bu postun altında sadece “otizm” tanısı almış çocukların annelerinin 0-2 yaş aralığında nasıl farklılıklar gözlemlediklerini yazmalarını rica ediyorum. Farklı davranışlar gözlemleyen ya da gelişimde gerilik olduğunu düşünen anneler için de fikir olur diye düşünüyorum. Sorularınızı da yazabilirsiniz 💙
Deletedmom_78 Dolores Allah’ını seven beni bu posttan engellesin yoksa ben kendimi zaptedemeyip giricem yine paranoyakliga bağlıcam🤦
Pnrbrn Bende merak edıyorum 1,5 yaş oğlum var anne baba dede mama nene bebe hav hav mıyav bazen möö bugun dışarı çıktık tavuk gördü gı gı dedi yani gıt gıt gıdak demek istedi onuda ben söyleyince dedi 😊 canı isterse day yani dayı teze teyze bütün komutları alır yapar taklit eder babasını emekleyen bebek görünce onun taklidini yapar babasının sırtına biner deh yapar ismine bakar bazen ismini söyler göz teması kurar ama ben yinede postları görünce okuyunca acabamı diyorum
Dellengec Pnrbrn çocuğununuzu övmeye mi geldiniz yoksa otizm tanısı alan anneleri dinlemeye mi? Acaba dedirten ne?
tospikk1 Bizimki 1.5 yasında anne baba dede fuu (su) bazen tece (teyze) tavuk ne diyo diyince gat gat der evdeki çoğu nesneyi sorunca örneğin kumandayı getir dediğimizde getirir kedi görünce pisi pisi der eliyle hareketini de yapar parmagini agzina götürüp sessiz ol demek için şişttt der ne görse taklit eder ama çoğu şeyi ıııı diyerek anlatmaya çalışır anlatır da adına bakar göz teması kurar kalemi belki 1.sinif çocuklarından iyi tutar tahtasina yazar karakar bozuk para bulunca kumbarasini dolaptan alir atar allah kac dediklerinde eliyle1 yapip biii der ama kelime sayisi az olunca ve arada telefon veya televizyon olunca tedirgin oluyorum acaba mi diye yeri geliyo ben izletmek zorunda kalıyorum bazen bulunduğu toplumda görüyo sizce belirtileri tam olarak ne var mıdır hangi bölüme götürmek lazim bazen camasir makinesinin düğmesi bulasik makinesinin düğmesiyle oynar son 2 3 gündür dönüyo yuvarlak ciziyo halida suphelerim bu
3yasakadarsifirekran tospikk1 Bence bir sorun yok taklit ediyor , ismine bakıyor, göz teması kuruyor daha ne olsun ki ? Şüpheleriniz varsa Tv izletmeyin
Dellengec tospikk1 siz otizmi bir hedef olarak görmüşsünüz ve çocuğunuz kendi gelişiminde ilerliyor diye rahatsız mı oldunuz anlamadım. Şüphelendiğiniz şey ne ve neden?
tospikk1 3yasakadarsifirekran şöyle ki hastane de kan sonucu beslerken falan hastaneye girer girmez başlıyo mecbur kalıyorum bazen benim disarsa acil işlerim olduğunda babasi falan aciyo
tospikk1 Dellengec hedef görmek değil kim ister ki çamaşır makinesi meraki kendi etrafinda sık dönme asla oyuncakla oynamama arabalari ittirip tekerleklerine bakma örneğin lego veriyoruz büyük olanlardan gösteriyoruz şöyle böyle 1 dk geçmeden başından kalkmis tekme atiyo baska seye yöneliyo sadece acaba mi diyorum hangi bölüme götürmem lazım kontrol amaçlı sadece bunu sordum kesin vardir yoktur demiyorum kimse evladina veya bi baskasinin evladına hedef görmez
DarkSwan Arkadaşlar postun amacı “OTİZM TANISI ALMIŞ OLAN ANNELERİN BİLGİLERİNİ AKTARMALARI” yani burda 200 tane yorum yapılacak. Bu yorumlardan 198’i anne-baba diyor, ama göz temasıda kuruyor, acaba otizm mi?’ diyenlerle olmasın lütfen.
bebek_e DarkSwan yok canım olur mu? Ya okuduklarını anlamıyorlar, ya daaa çocuğunu övüp diğer anneleri üzmek amaçları. Ben C ikisi diyorum 🤨
Emi91 DarkSwan cok dogru yazmisiniz ben bazi yorumlari okurken ne alaka diyordum sizin yazdiginiz aklimdan geciyordu..
patilianne DarkSwan duygularıma tercuman olmuşsun Bir otizm annesi olarak faydalanmak amacıyla girdiğim postta bu annelerin saçmalıklarıyla vakit kaybediyorum
Deletedmom_78 Sontvbukucu dur bir sey sorayim gidicem😂😂bu isaret etme olayi kac aya kadar normal ☺️yani en gec ne zaman kadar isaret etmesi lazim
Pnrbrn Neden hemen ters tepki veriyosunuz saçma sapan konuşuyorsunuz aynı yaşta kuzeni var bi ona bakıyorum bı ogluma bakıyorum acaba diyorum onun kelimesi daha çok daha net
DarkSwan Pnrbrn Her şeyi otizme bağlayamayız. Her çocuk kendi özelinde ilerler ittirmeyelim lütfen.. Otizm şüpheniz var ise hızlı bir şekilde bir uzmana yönlenin.
esra91 Pnrbrn hiç bir çocuk başka bir çocuk ile kıyaslanmaz sen sadece aylık gelişim özellikleriyle kıyasla arkadasım
Bsraaorhann Pnrbrn her çocuk aynı olacak diye bir şey yok çocuğunuzun gelişimi gayet normal maşallahh. Kıyas yapmayın bu çok yanlış
Dondurmalikahve Pnrbrn Bu saçma sapan konuşmak değil. Her çocuk aynı ayda aynı şeyleri yapacak diye bir şey yok. Belki kuzeni cümle kuruyordur ama sizinki kuramıyordur ikisi de normal. Şimdi sizin çocuğunuz cümle kurmuyor diye otizmli değildir. Ya da canı istediğinde bir şeyleri yapıp yapmaması otizmli olduğunu göstermez.