Nicksizanne 10 kilo için birsey diyemem ama 1 litre sütü geniş bir tencerede kaynatıyoruz. Ben normal süt alıyorum o yüzden kaynamaya başlayınca kısık ateşte 15 dk kaynatıyorum.
Daha sonra soğumaya bırakın.
1 kibrit kutusu kadar süzme peyniri çatalla iyice ezelim. İçine biraz ılık süt koyup iyice karıştıralım. Daha sonra ılıyan süte mayayı katıp güzelce karıştıralım.
Ben serçe parmağımı sütün içine koyuyorum sekize kadar sayıyorum parmağım hafif yanınca mayalamayı yapıyorum.
Mayalanan süt 12 saat dinlendirir. Daha sonra kesenin içine konulup suyunu süzülmesini bekleyin bu 3-4 saat olabilir.
Labnemiz hazır.
Çıkan yeşilimsi suyu dökmeyin peynir altı suyu çorbalarına ekleyin içinde yüksek miktarda kalsiyum var.
Afiyet olsun Bebişlere 🙏🏻