eylul_veannesi böyle durumlarda doktorlar ilaç reçete ederken kar zarar dengesini değerlendirir muhakkak. Okb konusunda psikoterapi de çok etkilidir, özellikle bilişsel davranışçı terapi eğitimi almış bir psikolog/psikiyatr ile çalışırsanız fayda görürsünüz. Eğer yalnızca psikoterapi ile ilerleyemeyecek durumda iseniz ilaç+psikoterapi düşünülebilir. Örneğin ayak sesi duyuyorsunuz ve bundan rahatsızsınız, yalnızca ilaç tedavisi bu sesi duymanızı engeller; psikoterapi ise bu ayakki sesinin nereden geldiğini bulmanızı, onunla yüzleşmenizi ve sorunu köküyle çözmenizi sağlar. Ben de yeni bir anne olarak ilaç kullanma konusundaki kaygınızı anlıyorum, ancak fiziksel ve zihinsel sağlık bir bütündür, kendiniz kadar bebeğinizin sağlığı için de buradaki önerilerden ziyade doktorunuzun önerisine güvenmelisiniz. Geçmiş olsun, sevgiler🤍