pogacayanakk canım aslında mevzu aşırı zam değil alım gücünün düşmesi. Maaşlara yapılan zam ile gıdaya yapılan zam aynı oranda değil bu da alım gücünü düşürüyor. Sen gıda zammını 1 2 olarak görüyorsun ama aynı oranda maaşlara zam yapılamadığı için insanlar sıkıntı çekiyor. Bundan 3 sene önceki enflansyonla şuanki enflansyon aynı değil. Yani demek istenilen şu maala 1 zam geliyorsa gıdaya 3 zam geliyor.