AyEmRa sadece alnına koyulan ıslak havlu doğru bir uygulama değildir. Çocuğun ateşi 37de seyrediyorsa hemen ateş düşürücü verilmez. İlk etapta üzerini ince giydirip takibi yapılır ateş yükselmeye devam ediyorsa 38leri gördüyseniz ve hala çıkıyorsa o zaman ateş düşürücü verip bebeği sadece bezle kalacak şekilde soyduktan sonra koltuk altına kasiklarina boynuna alnına ıslak bez koyarsınız ve bu bezi beş dakika da bir değiştirirsiniz bu uygulama yaklaşık yarım saat sürer yarım saatin sonunda bezleri alıp 10 dakika kadar beklersiniz ve tekrar ateşini ölçersiniz ateşi düşmeye baslamissa üzerini ince giydirip takipte kalırsınız. Düşmemiş olursa tekrar soğuk uygulama yapılır inatçı ateş ve hiç bir şekilde düşmüyorsa soğuk uygulama ve ilaca rağmen enfeksiyon olma riski olur ve bu durumda hastaneye gitmeniz gerekir.