umayssmom önce gece 12’de ve sabaha karşı 4 gibi emzirme saati planladık. O saatler harici uyandığında ya eşim ilgilendi anne uyuyor sen de uyu deyip yatırdı ya da ben su verip uyuttum. İlk zamanlar itiraz etti doğal olarak ağladı. Ama kararlı olup geri beşiğine yatırmak gerekiyor sallamadan hafif bir müzikle pışpış yapabilirsiniz illaki ağlayacak kucağa alıp sakinleşince mutlaka konuşun anlatın bu yaşlarda genelde söyleneni anlıyorlar yorulduğunuzu, artık uyumanız gerektiğini, sabaha sevdiği bi oyunu oynayacağınızı anlatabilirsiniz. Odasından çıkarmamaya dikkat ederseniz ilerleyen dönemde sebepsiz uyanmaların da önüne geçersiniz. Bu düzene alışınca önce 12 beslenmesini sonra da 4 beslenmesini sonlandırabilirsiniz. Gece 1-2 sefer uyandığında su teklif edebilirsiniz zamanla onu da bırakabilir ve bi zaman sonra gerçekten uyku düzeni oturuyor ama gece uykusu için en geç 19.30 gibi yatakta olması gerekiyor tahminim gündüz 2 uyku uyuyordur. Gündüz uykusunu düzgün almış olması gerekiyor ki gece çok yorgun olursa sakinleştirmek zor olabilir. Şimdilik aklıma gelenler bunlar yine buralardayım bu konuda desteğe ihtiyacın olursa ☺️ Çünkü ilk 1 sene çok direndim her şeyi doğal akışına bırakmaya çalıştım ama yalnızsan desteğin yoksa sağlıklı şekilde bu düzene devam etmek mümkün olmuyor. Sağlık problemlerim başlamıştı çarpıntı, unutkanlık, sinir krizleri, halsizlik bu şekilde ilgilenemiyordum. Bu yöntem bağımızı hiç zedelemedi şimdi ikimiz de mutluyuz 🙂