minnos004 dediğimi sakın yanlış anlamayın amacım muhalefet olmak değil ama fitil sürekli verilmemeli, öyle normale alışmaz fitile alışır ve bağırsak tembelliği olur bu sefer bebek uyaran olmadan kakasını yapamaz yani hiç iyi değil bebek için. Fitil tabi ki de gerektiğinde kullanılmalı fakat alışkanlık haline getirilmemeli, eğer makatta çatlak gibi ya da başka bir sorun yoksa ve bebek sadece anne sütü alıyorsa 10 güne kadar kaka yapmaması normaldir eğer 10 günü geçerse hekime başvurmak gerekir. Sadece Anne sütü alan bebekler kabız olmazlar bu yanlış bir yanılgı. Bağırsak enzimleri sütü daha çok emdiği için zaten bu gün süresi bu kadar uzuyor. Ama eğer anne sütü+mama ya da anne sütü+ek gıda alıyor ve bi kaç gün kala yapmıyorsa yine doktor kontrolünde tavsiyesi doğrultusunda müdahale edilmeli. Dediğim gibi yanlış anlamayın lütfen görünce bunları yazmadan duramadım🌸