lceLady Düşünmeniz gereken çok şey var.
Her gün tuvalete çıkarabilecek miyim?
Hasta olduğunda yüklü tedavi masraflarını aylık iyi bir mamayı karşılayabilecek miyim?
Oyun oynayabilecek miyim? Yaklaşık 10 sene
Yarın bir gün sahiplendirme düşünecek miyim?
Günde 2-3 kez ev süpürmeyi göze alabilecek miyim?
Bebeğimin elini yüzünü yaladığında ne hissedeceğim?
Eğitim verebilecek miyim?(Hiç değilse temel komutlar gel getir git hayır otur içeri dışarı gibi her biri devamlı tekrar ister)
Ben bir köpek sahibiyim. 3 senedir bakıyorum. Bebeğimle olsaydı çok çok zor olurdu ilk sahiplenme dönemim. 1 yılımı eğitim ile geçirdim. Deli gibi eğitim videoları izledim. Irk özelliği olarak komut almaya yatkın olmamasına rağmen yaklaşık 30 komut yerine getiriyor. Veterinerler bile şaşırıyor. Benim mesela en büyük avantajım bahçemin olması. Tuvalet saatinde bahçeye salıyorum. Önceden hep dışarı çıkarırdım. Bebekten sonra bu çok zor hatta imkansıza yakın. Mecbur olsaydım yine bir şekilde yapardım ama sizin 3 evladınız var. Bence doğumdan sonra bebeğinizin bir iki yaşına gelmesini bekleyin. Çünkü doğum yaptığınızda size ve ilginize alışan köpek kıskançlığa başlayacak. Sağa sola işeyecek(tuvalet eğitimi verseniz bile) Üstünüze atlayacak. Bebeği görmezden gelecek. Belki saldırganlaşacak(şükür ki başıma gelmedi gelseydi bahçede yer yapmayı planlamıştım). Şu an mesela ancak düzene oturuyoruz bebeğim 8,5 aylık. İlk başlar hijyen dolayısıyla sonraki zamanlar atak ve diş çıkarma dönemi köpeğimle ilgilenemedim. Oyun oynayamadım. O kadar mutsuz bir köpeğe dönüşmüştü ki. Şimdi şimdi başladık. Oyun oynamalara, sevmelere. Hala bile mesela en sevdiği şey yumuşak bir yere yatmakken(evde en yumuşak yeri arar bulurdu hep) gidip mutfağımda sert bir sandalye var onun üstünde yatıyor. Kendince tepki gösteriyor bu şekilde. Yani anlıyorum çocuklar bebekler evcil hayvanları çok sever ama onlar evcil hayvandır oyuncak değildir çok çok ayrıntılı düşünerek karar vermeniz gerekir. Hijyeni sağlayabilmeniz gerekir. Ev hayvanı olacağı için tırnaklarını dahi siz keseceksiniz. Banyo yaptıracak her dışarı çıkışından sonra patilerini silecek ya da yıkayacaksınız. Aynı bebek gibi iyi gelen şampuan olacak. Tüyünü döken mama olacak. Hepsini siz gözlemleyip tespit edeceksiniz. Çok zor bir köpeğe bakmak. Sizin durumunuzda olsaydım denemezdim birkaç sene🤗