Merhabalar size deneyimledigim uyku egitiminden bahsetmek istiyorum. Bebegim 8 aylik olmak uzere nerdeyse dogdugundan beridir meme+mama reddi yapiyor. Cozumu arabada sallayip uyutarak ve uykusunda sagdigim sutu ve mamayi vererek bulmustum. Uyandikca arabasinda sallayip geri uyutuyor o sekilde saatlerce beslemeye calisiyordum. Dogal olarak bebegim sallanarak uyumaya alisti. Ve zamanla geceleri de arabasinda yatmaya basladi. Besigine koymak icin kaldirir kaldirmaz uyaniyordu. Biz de yeter ki uyusun diye arabasinda birakiyorduk. Sadece geceleri uyaninca uyku sersemi olarak uc bes dk meme emip uykuya daliyordu fakat besigine koyunca yine uyaniyordu. Biz de arabasina koyup salliyorduk gece yarilari.
Son zamanlarda emmeyi tamamen reddetti. Uyku sersemiyken bile emmiyor agliyordu. Biz de oyuncak gosterip mama icirip uyusun diye saatlerce gece yarilari salliyorduk. Artik buyudugu icin arabasinda yatarken kalkiyor asagi sarkiyordu ve acilen besiginde yatmasi icin bi yol bulmamiz gerekiyordu. Biz de uyku egitimi vermeyi denemek istedik. Uc tane populer metod arasindan en kisa sonuc veren ve ayni zamanda en kati olan Ferber metodunu denemeye karar verdik. Bu yontemi secmemizdeki diger sebep de etrafimizda bu yontemi deneyenler ve memnun kalanlarin olmasiydi. Iki gorumcem de bu yontemi denemisti. Biz de oglumuzun karakterini de goz onune alarak uc metod arasindan en cok bunun oglumuza uyacagina karar verip denedik. Bu yontemin cok kati oldugunu ve yanlis oldugunu savunanlar da mevcut o yuzden boyle uzunca aciklama yapiyorum 😀
Yontemi merak edenler arastirabilir.
Baslarken gayet esnek bir sekilde basladik oglumuzun uzun sure yalniz aglamasina izin vermedik. Uc en fazla bes dk aralarla gidip onu sakinlestirdik. Ve ilk gun toplamda 15 dk agladiktan sonra sakinlesti. Aglamasa da gidip yaninda oldugumuzu gosterdik ve 40 dk sonra kendiliginden tamamen uyudu. Ikinci gun ayni seyleri tekrarladik ve surekli kontrol edip sakinlestirip sık sık gelip gittik yanina. Ikinci gece 20 dk agladi ve toplamda 30 dk sonra kendigilinden uyudu. Gunduz uykularini da bu sekilde yaptik fakat gunduz uykulari sandigimizin aksine cok daha kolay oldu. 5-10 dk agladiktan sonra sakinlesip kendi kendine uykuya daldi.
Simdi bu yontemi deneyeli 1 hafta oldu. Size sunu soylemelim ki cok rahatladik. Ilk iki gun agladiktan sonra oglum Leo artik sadece yataga koyarken 5-10 sn mizmizlanip (aglamiyor bile) biz odadan cikinca maksimum 10 dk icinde uykuya dalmaya basladi. Biz de kendisi de rahatladik ve uykulari cok daha kaliteli olmaya basladi. Gece uyanmalari azaldi. Uyansa da kendi kendine uykuya daliyor ve biz cok memnun kaldik bu egitimden 😊
Bu yontemin yanlis oldugunu soyleyenler, guvenli baglanmaya zarar verdigini soyleyenler var ama bizde durum hic de sanildigi gibi olumsuz olmadi. Aramizdaki iliskide hicbir degisim olmadi. Zaten ucuncu gece aglamayi birakip kendi kendine uyumaya basladi 🙂 biz bu yontemden memnun kaldik ve col rahatladik o yuzden deneyimimi paylasmak istedim