O postu açtıktan sonra hem pişman oldum hem olmadım bir şekilde canım sıkıldı diyebilirim hatta rüyalarıma kadar girdi diyebilirim. Açmamın tek nedeni yeni doğum yapmış annelere motivasyon olmasıydı , Emzirebilen her anne pes etmeden kimseyi dinlemeden bebeğini doya doya emzırsin. Bende çok ağladım meme reddi yaşadım normal doğum yaptım ama sütüm 3 ncü gün geldi sebebini açıklayacağım.. İlk haftalar bebeğim hep ağlayarak emiyordu bazen emmesi için 1 saat uğrasıyordum hatt 2 gece hiç uyumadım. Ben yurt dışında ( slovakyada )yaşıyorum. Öncelikle neden sütümün gelmediğini açıklayayım.
Doğumum biras zor geçti , bebeğimin başından önce eli çıktı ve başı kanalda sıkışıp oksijensiz kaldı, hemşirelerin yardımıyla üzerime bastırarak falan doğum gerçekleşti ama bebeğim oksijensiz kaldığı için mosmor olmuştu hatta eşim zenci sanmıs o derce simsiyah tı yüzü. Ve bebeğimi sadece 2 dakika kucağıma verip hemen küveze koydular hiç ezmiremedim ve bu yüzden sütüm gelmedi, doğum yaptığım gün sadece 2 kez yarm saat yanıma vediler ama uyuduğu için ve mama vedikleri
İçin emziremedim, ikinci gün nekadar emzirmeye calışsamda emziremedim çünkü çok uyuyordu ve cok acıkmış uyanıyordu ememediği için ağlama krizine giriyordu ve mama vermek zorunda kalıyorduk ve tekrar uyuyordu. Ben devlet hastanesinde 1€ ödemeden doğum yaptım ve asla rüşvet kabul etmiyor buradaki doktorlar. Ama buna rağmen hemşireler okadar çook ilgilendiler ki benimle hatta hastanedeki emzirme hemşiresi benimle saatlerini geçirdi , ben pes etme noktasına geldiğimde bana hep kızdı. Ozaman illa emzireceğim diye bir düşüncem yoktu hamileyken de emzirmek için hiç kafa yormamıştım. Ama o hemşire okadar güzel konuştu ki benimle öncelikle emzirmenin iyi yanlarını bebeğe etkilerini falan anlattı daha sonra, dünya üzerinde bir sağlık problemi olmadığı sürece her kadının sütü olduğunu ve her kadın doğru eğitimle doğru pozisyonla sütünün arttığını ve emzirebildiğini söyledi. Öncelikle göğüs ucum yoktu ve bana emzirmek için göğüs ucu gerekmediğini ve sütün artması için bütün kahverengi bölgeyi kavraması gerektiğini anlattı ve öyle emzirtti beni tabi onun sayesinde hiç zorluk çekmeden bebeğim memeyi kavradı hemen emmeye başladı. Sütü azalan her annenin bebeği doğru ememediği için ve tam beyine uyarı gitmediği için sütü tam gelmediğini anlattı. Ama çok şükür hemşirenin anlattığı gibi emzirince hemen sütüm gelmeye başladı hatta hep arttı. Beni 5 gün hastanede tuttu eve gitmeme izin vermedi taaki doğru düzgün emzirene kadar. Her emzirmeden önce ve sonra bebeği ölçtü.ve her emzirmekten sonra daha fazla çıktı çok şükür . Ve bu deneyimimden sonra cevremdeki bir sürü insana bunu anlatmaya çalıştım yeni annelere, evime gelen ve bana akıl veren insanlara, bebeğim ağlayarak emdiği için silikon uc almam gerektiği söyleyenlere, sık emdiği için sütmğn kalitesiz olduğunu söyleyenlere. Bebeği az kilo aldığı için mama takviyesi yapmak isteyenlere. Bebeğimi kontrole yolladığım doktorumuz bana doğru düzgün beslenırsen bol bol kuruyemiş kuru meyveler yersen et, protein sütün daha yağlı ve daha çok kilo alacağını söyledi. İlk ay sadece 800 gr alan bebeğim söylediği gibi beslenince 2nci ay 1 kg dan fazla aldı bebeğim.
Meme reddine de o çare buldu, boşuna çekmişim o günleri, meme reddini anlatınca, bana beneği doğru pozsyonca tutmadığı belki rahatsız oluyor dedi ve başka pozisyonlar gösterdi , ağlayarak memeyi emmediğinde üstümüzü çıkarıp ten tene temasla emzirmemi söyledi ve onunla yumuşak bir sesle konuşup yada şarkı söyleyip emzirmem gerektiğini okda o sesi duyunca rahatlayıp emeceğini söyledi ve ben uygulayınca meme reddi ortadan kalktı.Ve herkeze bu deneyimimi anlatmak istiyorum , ve imkanı olan herkesin bu duyguyu yaşamasını. Çok uzun oldu özür dilerim.