Doğum parası için Aile Çalışma sosyal hizmetler müdürlüğüne gidip bizzat başvuruda bulunmanız gerekli ,internetten formun çıktısını alıp hazırlayıp görürebilirsiniz ,2 gün sonra ptt den çekilebiliyor. Emzirme ücreti de Sgk dan başvuru yapmanız gerekli ancak onun için ssk lı çalışmanız gerekiyor ,(siz çalışmassanız eşiniz çalışırsa olur mu bilmiyorum) hesabınızı sgk dan güncellerseniz 1 haftada bankaya yatıyor. Bir de süt parası var onu henüz alamadım yatacak diye bekliyorum ben de :) uzun araştırmalarım sonucu böyle. (4 ay önce doğum yaptım)