Sontvbukucu Theanaa evet gitmelisiniz. Yani genetik bir gecikme mi yoksa konuşma gecikmesi mi en azından onu öğrenirsiniz. Doktor derse ki bir sorun yok gec konuşacak o zaman içiniz de rahat eder.
Ruzgaarbeey Theanaa benimki de baba dede mama nene gel al mö ( inek ) gav gav ( ördek ) vuu ( araba ) bal diyor . Benimde çok kafama takılıyor . Ama bir anda açılır diyorlar inşallah iki yaşına kadar beklemeyi düşünüyorum bende. Set arastiriyorum. Sanırım çocuk akademisi İlk adim yada yükselen zekanın setleri ise yariyormus. Onları inceliyorum bi de onları denesem diyorum ama hiç ilgisini çekeceğini sanmıyorum. Kitapları sadece yırtmak için kullanıyor ne yapacağımı şaşırdım bende.
sSchildmaiden Dilbilim dersi almış bir öğretmen olarak söylüyorum. 1 yaşta 1 kelime yani gel,git,mama,anne, dede gibi 2 yaşta 2 kelime yani baba gel,mama istiyorum,oyuncak nerde gibi 3 yaşta artık cümle kurma yetisi olmalı👍🏼
Theanaa sSchildmaiden bir arkadasim götürmüş dr kitabi bilgiler degisecek pandemi çocukları konuşmuyor fln kres demiş ama her çocuğu tabi dr gormeli
Theanaa Ruzgaarbeey sosyal medyada yazan herseyi yapiyorum çocukla alâkalı bence benide rahatlatan kesim var 2yasibda 3yasinda acildi diyen cok ama yinede içim icimi yiyor
Ruzgaarbeey Theanaa kelimeleri net çıkarıyor mu peki ? Mesela benim oğlum da 21 aylık top yerine bo diyor. Bal yerine ba diyor. Gel yerine geh diyor mesela. Baba mama dede neneyi tam söylüyor ama diğerleri hep yarım . Bir e bıh diyor. Bazende söyletmek istediğim kelimelerin sadece ilk hecesini söylüyor. Mavi de diyorum maaa diyor. Bu yarım kelimeler yada kendince oluşturduğu top ( boo ) araba ( vuuu ) gibi kelimeler sayılıyor mu acaba bilginiz var mı ?