TuDiNu-- Bir komşumdan duydum. Bebek ellerini emiyor ve şapırdatma sesi çıkarıyorsa ek gıdaya başlama zamanı geldi demekmiş. Ben 6 aydan önce anne sütü verilmez diye biliyorum. Bebeğim 82 günlük şaşırdım bu tarz soruyu doktoruma sorup gülünç duruma düşmek istemiyorum. Ben hala anne sütü ile besliyorum. Bu söylem doğru mu acaba? Bilenler yazarsa memnun olurum
busrasimay___ TuDiNu-- 6. Ayından ek gıdaya başlamalısınız. Bebekler elleri ile dünyayı tanırlar ve o yüzden ellerini ağızlarına götürürler. 6 aydan önce beneklerin bünyeleri çok hassastır ve alerjik durum söz konusu olunca da bünyeleri kaldıramayabilir. 🌸
Beraninannesii TuDiNu-- Biz 5.ci ayın içinde başladık tabi doktor kontrolü ile tadım olarak 6 aylık öğün olarak veriyorum ek gıdayi. Bebeğin gelişimine bakarak bu kararı verdi tabi.
elifvural TuDiNu-- Doktor önerisi ile 5.ayda 3 gün kuralı ile tadımlara başladım püre yaparak verdim, 6.ayda püreyi bırakıp çatalla ezerek vermeye başladım pütürlü yiyebiliyor. Aman yutamaz diyip sadece püreye alıştırmayın karşısında çiğneme hareketleri yapın sizi taklit ederek pütürlü yemeyi çiğnemeyi öğrenir
Osge01 Elini ağzına alıyor diye baslamak degilde tam 6.ayda ek gidaya geçmek gibi bi zorunluluk yok 5 .ayda falan da tadimlara baslanabilir oldugunu soyleye doktorlarda var.ki ben 6.aydan sonra basladim kizimda cok zorlandim .hani sizi gaza getirmek gibi olmasin ama biraz daha arastirma yapabilirsiniz internetten guvendiginiz doktorların videolarina falan bakabilirsiniz
TuDiNu-- Ben anne sütü devamından yanayım. Çok şükür bi sağlık problemi olmadıkça, doktorumuzun dediği vakitte başlama niyetindeyim. Duyunca evham yaptım acaba bilmiyorum yanlış mı devam ediyorum diye şüpheye düştüm
Bebegimm1 TuDiNu-- ellerini keşfediyor o bebek.ek gida alsa bile diş zamanında bile onu yaparlar hatta ayaklarını bile agzına götürüp dakıkalarca emerler komşunuz yanlş biliyor ek gida için 6.ayı bekleyın. Ömür boyu zaten yemek yicek o bebek doymazsa aç hissederse zaten gelişmez kılo almaz yemekle ne ilgisi var ki