Dün akşam çözdürdüğüm bir sütü verdim bebeğime. Ama çok reddetti yani kafayı sağa sola çevirdi, ııııh ııııh diye sesler çıkardı. Çok şaşırdım bende. Sütün tadına baktım; çok kötüydü. Taze sağdım baktım, o da tabi bildiğimiz inek sütü gibi değildi ama içilebilir duruyordu. Hatta eşime denettim o fark göremedi ama ben tekrar denediğimde daha da midem bulandı çözdürülmüş sütten, boğazıma yapıştı kaldı iğrenç tad.
Süt eski değil, 25 Kasım tarihli. Bir gün önce akşam dolabın normal kısmına indirdik, ertesi gün akşam da ben veriyordum. Zaten anca çözülüyor dolapta yani 24 saat içinde veriyoruz, bekletmiyoruz. Ben de dolapta soğutup buzluğa atıyordum hemen. Hatta iki ev arası arabayla 10 dk ya var ya yok. taşırken termal çantayla gönderdim. Yani zaten ilk defa böyle reddettiğini gördüm.
Şimdi diğer sütlerde sıkıntı var mıdır diyorum. Zaten az sütüm var boşa gitsin istemiyorum. Yani durup dururken bozulur mu yoksa aldığım tat normal miydi? Dondurulmuş sütün tadının değiştiğini duydum ama yani hem bebek içmedi hem bana çok kötü geldi.
Asıl merak ettiğim, diğerlerinden bozuk olan varsa bebek yine reddeder değil mi? Kayınvalidem bakıyor, vermeden koklayın dedim ama onlar kaçırırsa bebeğim reddeder umarım.
Şaştım kaldım valla.