Sevgili anneler , eylül başında doğum yapmıştım . Çoğu sezaryenli gibi benim de sütüm geç geldi , azdı , meme artı mama olarak ilerledik . Yeri geldi sadece mamayla doydu kızım. Sütüm nerdeyse yoktu. Ama pes etmedim , çok ağladım ama pes etmedim💪🏼
Öncelikle bu süreç yorucu ve yıpratıcı onu baştan söyliyim, hele benim gibi bebeniz uyuyan bir bebe değilse…
Gelelim konuya;
Emzirme danışmanıyla da çalıştım , öncelikle edinilmesi gereken ilk şey bir pompa. İlk zamanlar bebeğiniz daha kısa sürede kaldığından kolay olacaktır, her emzirme sonrası 10-15 dk iki göğüsü de sağmak. Sütünüz hiç yoksa bile o uyaranı vermek, hey buraya süt lazım demek çok önemli. Ay dikişim var ay ağrım olur demeden gün aşırı duş alıp hafif hafif meme masajı iie yarıyor , bir de ben bol su ve humana still tee den çok fayda gördüm. Biçok şey denedim , helvası tahini dereotu kurudutu oydu buydu . Sadece kilo aldım . Tabi ki fayda gören vardır ama bol bol su , kaliteli uyku -ki çok zor olacak ama olacak sadece biraz sabır ,ben 3. Aydayım-, bol et ve protein ağırlıklı beslenme , yüksek moralle kendinize inanmak çok önemli.
Bir de sağım ile minimum 1 saat bekletiyorum artık arada ki emzirirken içim rahat olsun 🌸
Şu an günde iki kere mama veriyorum , sağıma devam ediyorum gün içinde 10-15 cc süt çıktığı oluyor demekki boşaltıyor kızım memeyi deyip hiç canımı sıkmıyorum. Bu sabah meme ağrısıyla uyandım emzirme sonrası 100 cc süt sağdım .
Sevgili anneler , meme yada mama ne tercih ederseniz edin bebeğinize en iyi geleni siz bilirsiniz ❤️🫶🏻 ben anne sütü taraftarıyım ve çok uğraştım, umarım sütümüz bol bol olur 🌸 herkese bol sütlü bol neşeli günler