Erva1234 17 aylık kızım herseyi anliyor sunu yap diyorum yapiyor anne nerde baba nerde deyince bakiyor aa diyor ama hic bisey konusmuyor hicbir kelime söylemiyor. Bisey isterken sadece bagiriyorr aaa diyor. Herseye herkese deydey dede diyor sizce konusmamasi normal mi…
Lulemom Erva1234 yani anne baba dede mama gibi basit şeyleri söylemesi gerek bence. Bi doktora danıştınız mı. Ekrana fazla maruz kalıyorsa da konuşmamasında etkendir. Bişeyi istediğinde söylemesi için ısrar edin. Söylemeden yapmayın. Belki hazırcılık da vardır. Yani nasılsa anlıyolar beni diyip de söylemiyor olabilir
Birdunyabircennetannesi Erva1234 18 aylık daha yeni anne baba demeye başladı. Her istediğini ıh ıh diyerek anlatıyor ama. Attı mama al inek sesi hav tavuk sesi bunlar yani. Bizde de öyle kelime yok Kendi kendine çok konuşur. Ama gün içinde hep ıh ıh 🤷 Bu dediğim kelimelerde daha yeni başladı ama çok söylemez yine. Birde ekrana maruz kalmamalı
245 Erva1234 Aynı benim durum ben az önce böyle post açtık oğlum 17aylik isarte ediyo herşeyi ama konuşmayo ahh diyo iiii diyo nadir olarak meme falan
Zlm Erva1234 o ama diye birşey istediğinde konuşmaya zorlasaniz biraz seni anlamıyorum su mu sumu diye sorsanız belki basit kelimeleri söyler
Erva1234 Lulemom ısrar ediyorum bisey istediginde mesela su istiyor ama soylemiyor ne istedigini ih ih diye bagirarak gosteriyor. Bende annecim su mu istiyorsun su diye tekrarliyorum kafa salliyor sonra veriyorum mutlu oluyor.
Lulemom Erva1234 17 aylık zaten tam konuşamaz ama kendince bişeler demeye çalışır. Yani her bebek farklı tabi benim kızım 16 aylık, rahat şekilde anlaşıyoruz. Oturup sohbet etmiyo tabi de acıktığında mutfağa gider işaret edp mama mama der. Su istediğinde ssss der. Ver diyemez de meh meh diye söyler. Yani kendince bi dili var bizde kolay anlaşıyoruz. Ekran benim kızım da izler ama çok değil tüm günü toplasan 1 saat izlemiyordur. Ekranın süresi de önemli bu durumda.
tatlibiranneo Erva1234 zaten şuan bir şey istemeyi bilmez işaret ederek dediğiniz gibi aaa diyerek ister ama basit kelimeleri söylemeli hiç mi söylemiyordu baba dede mama gibi şeyler i
Erva1234 Zlm neler deniyorum soyluyorum soruyorum zorluyorum konusmasj icin ama yok herseye deydey diyor bisey istediginde bagiriyor aaa diyorr
Gzmaldeniz Oğlum 17 aylık mama dede baba Mehmet ver aç agaç anne baba bir bin hayvan sesleri puh pis pisi pisi bunları diyor evimde televizyon yok kaldirdik ama bizdede ikili cümle yok bazı çocuklarda var 17 aylikken
Zlm Erva1234 vermeseniz mesela oyuncak istedi anlamadığım için seni neyi istediğini veremiyorum falan deseniz en sonunda anladığımız için gerek duymuyodur belki birde oyun grubuna falan goturun imkanınız varsa
Birbebetoannesi Erva1234 Bugün 18 ay kontrolünde doktoruna sordum. Alıcı iletişimi çok önemli verdiğiniz 2 komutu ardı ardına yapması. Mesela suluğınu masaya koy. Emziği yerden al gibi. Konuşma içinde 7-8 kelime söylemesi önemli. Akranları ile bir arada olması çok önemli dedi. Bizde var 7-8 kelime ama arkadaşım için sormuştum onun kızı hiç kelimesi yok.
bchsnt Oğlum 16 aylık baba, dede, anne pisi pisi, gel, teyze diyor zaten öyle iki kelime vs için sanırım daha zaman var. Devamlı konuşmaya çalışın her istediğini vermeyin soyletmeye çalışın ben de öyle yapiyorum
Birbebetoannesi Erva1234 yukarıdaki yazdıklarımı söyledi canım. Yaşıtları ile bir arada bulunması önemli ve Sıfır ekran olması gerekiyor dedi bir de. Ben zaten açmadım hiç 18 aylık oldu. Gittiği yere kadar devam böyle ☺️ Bizde de 7-8 kelime var.
Zlm Erva1234 ellerini tutup göz seviyesine inin ve sakinlesmesini bu durumun onu sinirlendirdini anladığınızı ama istediği şeyin adını söylemesi gerektihini çünkü onu anlamadiginizi söyleyin izin verirse sarılın
1ANNE1MERTEFE Erva1234 ekran mazuriyeti canım 24 aylık 13 kelime 2 cümle var uyaran eksikliği olarak giriyor ekranı sıfıra indir ve oyuncaklar ile yedir grup yaptık buradaki anneler ile gelmek istersen gelebilirsin