Bsraaalp 4 ay 26 günlüğüz, 5 e merhaba demeye hazırlanıyoruz🚼
*Agulama gugulama 2.aydan beri vardı ama şuan yerini daha farklı seslere bıraktı, daha sesli gülme bağırma gibi. Ses tonunu yükseltti.Arada keyfi gelirse agulamaya devam.
*Diş çıkarma dönemindeyiz 3.aydan beri hala gelen giden yok ama eller sürekli alt damak kısmını kaşıma halinde bu nedenle eline ne geçirse ağzına atma çabasında.
*Piyanolu oyun halısını seviyor ama üzerindeki oyuncakları çok hırsla tutup kendine çekip ağzına götürmeye çalışıyor,sonrada sinirlenip ağlıyor😅
*Uyanıp beraber vakit geçirdikten sonra günlük hayatıma dahil ediyorum.Anakucağına koyup işlerimizi beraber yapıyoruz. Kıyafetlerini makinaya beraber atıyoruz, hepsini ona gösteriyorum atarken.Bulaşık makinesini boşaltırken yine anakucağında beni izliyor.Bardak,çatal ne varsa gösteriyorum. Seslerini çıkartıyorum kaşıkların.Sonra onlara dokunduruyorum.Yani hayatımın her alanına dahil ediyorum.
*Zeka kartlarını artık kullanmıyorum,artık bana çok yapay gelmeye başladı.Evde ne meyve sebze varsa gösterip,anlatıp yine dokunduruyorum.Tutabildikleriyle vakit geçiriyor bir süre.
Aynı şekilde kumaşlar vs.
*Kitap okuyorum, her gün bir masal mutlaka okuyorum.Kitapları kendi tutmak istesede beceremiyor tabiki :)
*Karın üstü egzersizlerini sevmiyor hemen sıkılıyor.
*Sağa,sola dönüyor ama yüz üstü dönmüyor şuan. Ama yakındır diye düşüyorum başını bayağı geriye doğru atmaya başladı.
*Çok sık emmek istiyor,dişten dolayı diye düşünüyorum,kontrolümüzde doktora yine danışacağım.
*Destekli bazen oturtuyorum düzenli şekilde olmasada 1,2 dakika.5.aydan sonra daha düzenli şekilde desteksiz oturtmayı düşünüyorum.Ek gıda için oturma pozisyonu alması önemli.
*Müzik,dans seviyor ayaklarıyla eşlik ediyor.
*Uykularımız kısmen düzenli diyebilirim gecendense gündüz daha düzenli ve çok uyanık kalmak istemiyor, kendisi uyumak istediğinin sinyallerini veriyor, biraz daha oyalamak istesem de mümkün değil🫠
*Doğduğundan beri anane,babanne,dedeler,dayı,amca, hep gördü.İçiçeydi.Ama şuan 1 hafta görmeyince unutuyor 😅Yabancılıyor sanırım.