123456sdsd İnek sütünün insanlar için sindirilmesi kolay olmayan bir besin olduğu ve faydadan çok zararı olduğu doğru. Peynir, yoğurt, kefir sağlıklı. O da doğru da herkesin papağan gibi ezberleyip söylediği “İnek sütü ineğin yavrusu içindir.” cümlesinden hiç hoşlanmıyorum. Her yerde de karşıma çıkıyor. İnek sütü ineğin yavrusu için madem bu cümleyi kuranlar bu sütten yapılan peynir, yoğurt veya kefiri de tüketmesin. Sütler ineğin yavrularına kalsın. Tüketiliyorsa sütün zararı yukarıdaki cümle ile anlatılmasın. Sütü içtiğimizde o süt ineğin yavrusu içindi, peynire dönünce bizim için.🤦🏻♀️ İnek sütü, süt olarak tüketilince sandığımız kadar faydalı değilmiş, deyip geçmek kulağa daha doğru geliyor.