Mommy35 yeme krizlerinin altında yanlış beden algısı ve kendini aç bırakma vardır.
-:kişi kendini kilolu görür
- kişi zayıflama sürecine girer verdiği kilodan hoşlanır
- Hala kendini kilolu görür
- zayıflamak / kilo almamak için aldığı kalori miktarını kısıtlar.
-Öğünlerini atlar / karnını doyurmadan, atıştırarak yer.
-: Sonraki öğünü de atlar
- Kan şekeri düşer
- Her şeyi yer
-Pişmanlık duyar
-Fazla kalori aldım diye tekrar sonraki öğünlerini atlar , kendini aç bırakır
- sonra tekrar tıkınırcasına yemek.
Bu bir döngü. Bu döngüyü öğünlerinizi atlamayarak ve yeterli kalori ihtiyacını sağlıklı besinlerle kapatarak kırabilirsiniz ancak. Bunun için beslenme defteri oluşturarak yediklerinizi yazabilir , sağlıklı beslenme programı oluşturabilirsiniz. Kendiniz zorlanıyorsanız diyetisyenden yardım alabilirsiniz . Size sağlıklı beslenme konusunda rehberlik edebilir. Sorun hala devam ediyorsa da terapi almalısınız.
Ve şunu da ekleyeyim . Hayatınızda bir stres kaynağı olabilir. Yemek yeme sizin için stresle başa çıkma şekli olabilir. Eğer böyle ise terapi ile başa çıkma becerilerini geliştirebilirsiniz. Veya Google başa çıkma becerileri yazın Değer- Duygu -Dayanışma- Düş - Düşünce - Davranış boyutunda farklı olarak neler yapabileceğinizi öğrenin ve uygulamaya başlayın.
Sorun karşısında sadece spor yapmak / sadece yemeğe sarılmak / sadece dine yönelmek gibi sınırlı başa çıkma becerilerini kullanmak aslında sorunu çözmez , kaçınmaya sebep olur, sadece kişi halı altına süpürür.
Ne kadar çok başa çıkma becerisi geliştirebilirseniz sorunun üstesinden o kadar iyi gelirsiniz ve bu beceriler sizinle yaşam boyu devam eder. Tabi bir stres kaynağınız varsa onu çözmeye calisin, ihmal etmeyin