mucizeminnosum
Şimdi 2. Ayda devletin yaptığı 3 aşı var
Karma, zatüre ve BCG (verem)
- Ayda rotayı da yaptırırsanız 4 aşı yaptırmış olursunuz ki rota zaten oral aşı.
- Ay aşıları en zor aşılar olarak söyleniyor sebebi verem aşısı, deri altına uygulandığı için ateş, halsizlik vs yapabilir ( benim kızımda hiç yapmadı) 3 gün koluna su değmeyecek. Ama mesela ben poposunu yıkamıştım doktora sorup.
Onun dışında menenjit aşıları da (meningokok) 2 farkli aşı biri nimenrix diğeri bexsero. 2sini de yaptırmamız gerkiyor. 2+1 toplamda 3 doz oluyor.
Bu 3 dozun ilk iki dozu 2 ay arayla yapılıyor. İster 3-5 te tercih edin ister yine 2-4 de tercih edin.
Biz bexseroyu 2 ve 4. Ayda
Nimenrixi ise 3 ve 5. Ayda yaptırıyoruz.
Menenjitlerin 3. Dozları da 1 yaşından sonra 13. Ayda yanlış hatırlamıyorsam hatırlarma dozu.
Bu arada 4. Ayda da yine karma ve zatürrenin 2. Dozları oluyor. Yine rota ile birlikte yaptırırsanız 4. Ayda da 3 aşı hatta menenjitlerden birini de yaptırırsanız 4 aşı olmuş oluyor.
Biz bu şekilde planladık 🌸