Guleryuz99 Kızlar oğlum 31 aylık hâlâ eline bozuk para filan veremiyorum ağzına atmaya kalkiveriyor , mesela oyuncaklardan bı parca filan kopsun ağzına sokmaya kalkabiliyor önceden daha fazlaydı ama yinede tam bitmedi bu dönem bu zamana kadar sürmesi normal mi ?? Birde hâlâ tam konuşamıyor mesela baba yok diyor evet beş beş kazanmaya gitti sana oyuncak alicak diyorm baba beş beş gitti diyor ama kelime haznesi çok az annane babanne dahi demiyor ağzında geveliyor kelimeleri ne dedigide anlaşılmıyor konusamamsda strese sokuyor beni çok
huzunkovankusu Guleryuz99 24 aydan sonra normal değil. Bir duyu bütünleme uzmanından değerlendirme alın derim. Bizde de 2 yaştan sonra başladı. Duyu bütünlemeye gidiyoruz. Hemen bitmiyor ama arkasından çokça şey çıktı fark etmediğimiz. Duyusal arayış içerisinde olmalarına bağlı oluyor bu durum. Kelimeleri de azsa duyu bütünleme de dil konuşma terapisi almanız gerekebilir. İhmal etmeyin derim.
Guleryuz99 Gmze34 Evet alıyor mesela git kapıyı kapat diyorm gidip kapatıyor lambayı aç diyeyim gidip açıyor , yani kaç kelime var hiç saymadım ama anne baba hayvanlarin çıkardığı sesler taklitleri yapıyor amca diyor ama dayı demiyor daha yeni dede demeye başladı ama oda canı isterse diyor dedelerine baba diyor dede onlar diyorz hayır diyor , mama meme su genelde herşeyin cikardigi sesi söylüyor anne ın ın gidilim diyor mesela
Gmze34 Guleryuz99 benimki 28 aylik yerde ne bulsa mama diye agzina atiyor,kizdigimi anlayinca sakli yapmaya basladi elinde sakliyor benden uzaklasip bi yerde atiyo agzina…pil,para,kırıntı,oyuncak kırığı ins unutur zamanla krese de veremiyorum bu yuzden
Guleryuz99 Gmze34 Bizimde aynı ben görücem diye saklıyor kaşla göz arasında hemen ağzına atmaya kalkıyor, normalde 24 ayda biterms ama bizim niye bu kadar uzadı onu anlamiyorm, yazın daha da fazlaydı dışarda ne bulsa atıyordu ağzına çok şükür o kadar kalmadı ama yinede ara ara yapıyor Konuşması içinde bende kreşe vermek istiyorm ama çok alerjik bı çocuk beslenmesi çok sıkıntılı o yüzden veremiyorm birde TV telefon vardı bizde onlarida kapattm günde sadece 1 saat
Guleryuz99 rua_da_senhora_das_verdades Psikiyatrye randevu almıştım aslında eşim izin alamadi iptal oldu ya 🤦♀️ Benimde için içimi yiyor cevremdekiler normal birşey yok onda konuşur filan diyorlar ama onlara kalsa herşey normal
rua_da_senhora_das_verdades Guleryuz99 24 aylık bebek için en az 50 kelime diyor uzmanlar. O da anne baba gibi kelimeler dışında cümle kurabilecek fiil sıfat gibi kelimeler olmalı
Guleryuz99 huzunkovankusu 24 ay a kadar çok fazlaydı bizim 24 aydan sonra baya azaldı ama hâlâ ara ara yapıyor ve ben bu yüzden eline birşey vermekten çekiniyorum , kendide çok asabi ve aglak bı çocuk kısa zamanda bı psikiyartye götürmeyi düşünüyorum
huzunkovankusu Gmze34 2 yaştan sonra ağzına alma durumu varsa duyusal arayış içerisinde olabilir diye değerlendiriyor uzmanlar. Ama bu her çocukta farklı tabii ki. Duyu bütünlemeyle ağza alma durumunun ya da konuşma geriliğinin nedeni bulunuyor önce. Bazı çocukların işitsel hassasiyetleri olabiliyor. Ya da görsel hafızaları çok kuvvetli olabiliyor. Bazılarının hareket yönünde desteklenmesi gerekebiliyor. Duyu bütünleme temele inip Sorun neyse ergo terapi ya da dil konuşma terapisi aracılığı ile çözüme ulaşmaya çalışıyor. Benim oğlumda da iki yaştan sonra başlayan yoğun ağza alma vardı. Bir de merdiven inmek istemezdi. Parkta hep kucağımda kayardı. Bir duyu bütünleme değerlendirmesi aldık. Görsel ve işitsel hafızası baskın dediler. Motor becerileri yaşıtlarına göre geriydi. Duyu bütünleme denilen şey aslında daha çok ergoterapi. Bence öncelikle bir çocuk psikoloğuna gidin. Zaten sizi yönlendirecektir.
rua_da_senhora_das_verdades Guleryuz99 Oral döneminde bitmesi gerekirdi ama kaydettiğimiz şey tam olarak nasıl anlayamadım. Bu sebeple dr görse daha sağlıklı olur
huzunkovankusu Guleryuz99 Bizim de aynı şekilde olmuştu. Bence çocuk psikologu ile görüşseniz daha iyi olur. Bu durumlarda psikiyatri çok çözüm olmuyor
Guleryuz99 rua_da_senhora_das_verdades Psikolog ve psikiyatri fiyatlarıda resmen uçmuş , arastirriyorm götürucem en kısa zamanda