Kızım 6 buçuk aylık şu an ama hala çok gazı var. Gün içinde birkaç kez çıkaramayıp krize giriyor. Şimdi yine çok iyiyiz ama ilk 4 ay korkunçtu. Gece gündüz ağladı çocuk ben perişan oldum. Buraya onlarca soru sormışumdur gazı ve alerjisi ile ilgili. Denemediğim şey kalmadı. Çok fazla damla da denedim biogaia, maflor gibi prebiyotikler; sap simplex, nurse Harvey, zinco, mommy’s Bliss. Hiçbiri hiçbir işe yaramadı. Günde üç bardak kimyon, Rezene içiyordum. Çocuğa da içirdim büyüdükçe ama yok.
Şöyle bir şey oldu. İlk defa şehir dışında bir doktora gittik çok iyi olduğunu duyduğumuz için. Gazı için bir şurup verdi hiç duymamıştım. Burda da o kadar başlık takip ettim ya da yazdım ama görmedim.
Aguline isminde bir şurup verdi doktor bitkiselmiş. Dün gece ilk kez verdim gece gaz sancısıyla uyanıp tepinip ağlayan çocuk mayışık mayışık uyudu. Yine sık uyandı ama hemen geri daldı.
Ertesi sabah normalden geç uyandı. Normalde 6 da başlar tepinmeye. Günde dört kez olmasına rağmen 2 kez verdim sabah verdikten sonra çok mayışık gibi geldi çocuk. O neşesi, canlılığı yoktu üzüldüm. O yüzden sadece gece vereceğim bir süre. Asıl gaz için ama içinde anason olduğu için sanırım uyuttu benimkini.
Şu an çocuk en hareketli neşeli zamanında o yüzden kıyamıyorum uyuşuk olmasına ama keşke bunu ilk üç ay hepimiz kafayı yerken verseydi biri de kullansaydım. Uyurdu çocuk uyuması gerektiği gibi gaz sancısından çırpınmazdı sürekli. O yüzden ben çok çektim siz çekmeyin doktorunuzun onayıyla elbette aşırı gazlı bebeklerin annelerine tavsiye ederim. Çünkü ben anlıyorum halinizden. Hiç gaz derdi çekmeyip bir kaşık rezene ver hemen geçer, çocuğa vermeyin öyle ilaçlar diyenlere bakmayın. Doktor verdi bana sonuçta içim rahat. Umarım en kısa sürede bu gaz derdinden kurtuluruz 🌸