Dreamsrain19 Pek çok gıda mühendisi sağlık açısından pastörize günlük sütlerin sağlığa daha uygun olduğundan bahsediyor. Açık sütleri çok iyi kaynatmak gerekiyormuş ama bu sefer de besin değeri kayboluyormuş. Ben de özellikle bebek için yağ oranı yüksek olan pastörize günlük süt alıyorum. Bim altın süt %3.1 yağlı, güzel. Şok bakraçlık süt var mesela o %3.7 yağlı, daha iyi. Ben genelde bunlar arasında gidip geliyorum. Yağ oranı ne kadar yüksek olursa süt o kadar taş gibi oluyor. Ekşiliğe de gelince, hafif ekşimiş mayayla yaparsanız zaten ekşi olur yoğurdunuz. Bir de parmak daldırma yoluyla sıcaklık ölçerseniz elinizden geçen bakteriler vs de ekşi yoğurt yapmaya sebep olabiliyormuş. Senelerdir açık sütle ve parmak daldırarak yaptık evet ama özellikle büyük şehirlerde yağlı süt bulmak zor. Şahsen ben pek çok yerden denedim ama bana denk gelen sütlerin yağı alınıyor ki güzel kaymak tutmuyor. Gıda termometresi de çok pahalı bir şey değil 30-40 liraya gayet alınıp kullanılabilir. Tercih sizin. Konuyla ilgili instagramda gıdamuhendisi_blog hesabında bebek yoğurduna dair güzel bir post var. Ben eksik anlatmış olabilirim. İyi günler dilerim. 🌸