9 ay açısından kastınız kkk aşısı ise iyi araştırın derim sağlık bakanlığı 2019 da bu aşıyı 9. Aya indirdi yani o zamana kadar 1 yaş da yapılan aşı pandemi bahanesi ile 9. Aya indirildi ve bu aşıyı yaptıran bazı bebeklerde gelişim geriliği görüldü hatta bazı yorumları burada forumda okudum ve sonrasında araştırmaya başladım. Yönlendirme yapmak amaçlı ile yazmıyorum aşı karşıtı değilim fakat ebelere sorduğumda da 1. Yaşında da başlanabilir problem yok şeklinde cevap aldım. Bu bedenle 1. Yaş öncesinde yaptırmayacağım.