Merhaba kalbinizi karartmak istemem ama. Şöyle bir şey var:
Bebek ve çocuklarda hipoterminin belirtileri nelerdir?
Yenidoğan bebekler ve küçük çocukların hipotermi geliştirme olasılığı daha yüksektir zira yenidoğan bebekler ve küçük çocuklar vücut ağırlıklarına kıyasla daha geniş bir yüzey alanına sahiptirler. Bu nedenle daha büyük çocuklara ve yetişkinlere göre vücut ısısını daha hızlı kaybedebilirler. Dünya Sağlık Örgütü’nün bebeklerde hipotermi sıcaklık seviyeleri şu şekildedir:
Hafif hipotermi: 36.0 C - 36.4 C
Orta derecede hipotermi: 32,0 C - 35,9 C
Şiddetli hipotermi: <32 C
Bebekler ve küçük çocuklarda hipotermi belirtileri şöyledir:
Koltuk altı veya rektal sıcaklık 36,4 C’nin altında
El ve ayaklarda soğukluk (Erken bulgu)
Emmede/aktivitede azalma ve zayıf ağlama
Kırmızımsı ve soğuk bir cilt
Düşük enerji seviyesi
Hipoglisemi (Düşük kan şekeri)
Sırtta ve ekstremitelerde sklerem (Ciltte ödem ve kızarıklığa bağlı sertleşme)
İleri vakalarda letarji, yavaş/düzensiz/zayıf solunum ve kalp hızında yavaşlama
Hipoksi (Düşük kan oksijen seviyeleri) veya apne (nefes alamama) atakları
Bazı bebekler ve çocuklar kronik hipotermi yaşayabilir. Bu durumda aşağıdaki semptomlar gelişebilir:
Kilo kaybı
Kilo alamama, gelişimi tamamlayamama