Moonlightttt 17aylik bebeğim, 3 ay önce devit3 bitmişti ve eczaneden 50.000iu almıştım. Kutu bitti yine aldırdım eşime,ancak prospektusu okuyunca günlük 400iu, 600iu yaziyormus. Ben 3aydir çok mi vermişim?
irva Moonlightttt Vitamin değerlerine baktırın şuan kullanmayın.Değerlere bakılsın doktor ona göre söyler zaten.
papatya_1125 Moonlightttt oooo baya yüksek ben 400 lu kullandim Eğer yine D vitamini düşük çıkarsa 600 veriliyor diye biliyorum muhakkak doktora götürmenizi tavsiye ederim
Moonlightttt Kontrole götürmeli miyim sizce ?1 yaş kontrolunde d vitamini devam demişti,ben de yanlış almışım demekki öyle değil mi?
Huysuz Moonlightttt götür canım cunku d vıtamını zehırlenmesi olabilir dikkat et canım. Cocukta barız bır rahatsızlanma yoksa da telaslanma. Ancak d vıtamını çok mu yukselmıs dıye baktır. Benım oglumda cıddı derecede kabızlık yapmıstı. Kalsıyumu yukseltiyor bırde.
Moonlightttt Huysuz çok teşekkür ederim. 3aylik yigenimin kutu resmini at dedim,kutuda 50.000iu yazıyor onda da.
Moonlightttt papatya_1125 çok teşekkür ederim. Aslında menenjit aşısı için devlet hastanesi acilden giriş yaptrmistim 3 ay önce, o doktor 50.000lik yazmıştı. Kullandım ve tekrar aldım içine bakınca fark ettim
Huysuz hepbahar123 evet canım d vitamini yukselınce kalsıyumuda yukseldıgınden kabızlık yaptı hatta suan hiperkalsemisi var oğlumun. Böbregınde taş oluştu kalsıyum yukselıncede. Nefrolojıde takıplıyız o yuzden. Tam bır kısır döngü.
hepbahar123 Huysuz ya nefroloji bana da kan kalsiyumu yüksek dedi d vitaminine ara ver 1 ay dedi ve 1 ay boyunca yogurt süt oeynir yumurta aki yedirme dedi . Sonra kal kalsiyum degeri ölçtür düşerse normal beslenmesine devam et demişti
Huysuz hepbahar123 bizde hem kanda hemde ıdrarda yuksek canım. Bızde d vıtamınını kestık. Zaten süt ürünlerini kullanmıyorum alerjisi olabılır dendıgı ıcın sıkı dıyetteyız. Yani ben dıyetteyım emdıgı ıcın. Kucuk dıye ılacta vermıyorlar o yuzden bobrek tasıda buyuyor kalsıyumdan. Bıde parathormonu dusuk veya yuksek oluyor kalsıyum yukseklıgınde onuda olcturmenızi tavsıye ederım. Bazen gözden kacabılıyor. Rabbım butun evlatlarımıza şifa versin.
hepbahar123 Huysuz ya ben d vitaminine baktırmadim ama kana baktırdık düşünce tekrar yogurt felan yedieiyorum d vitaminine de başlamalı miyim acaba birkac kez verdim ama şimdi aklima takıldı . Ya çok geçmiş olsun insallah tez zamanda yok olur dertleri
Huysuz hepbahar123 canım bızde kalsıyum dusunce tekrar baslıcaz d vıtamınıne bıdahakı gıtmene sor doktoruna. Ben bı aydır kullanmıyorum. 4 aylıkken baslıcam kan verip.
Huysuz hepbahar123 ne desem dogru olmaz en ıyısnı doktorunuz bılır kuzum. Bıngıldak ve kemık gelısımı ıcın onemlı bır vıtamın cok ara vermeyın dusmesın degerı.