Edaa28 burda bunu söylemek yanlış olur. Biz iki ay önce dil gelişiminden dolayı gittik doktora. Sabah 9:30 da bi girdik 11:45 de çıktık. Bi dünya sorular soruyorlar hem anne babaya hem çocuğa. Her hareketi izleniyor. Yaptığı her şeye bir çıkarım uygulanıyor. Puanlanıyor. Çizdiklerine kadar değerlendiriliyor. Sonucundan bir doktor teşhis koyamıyor ve birden çok doktor geliyor. Yani üç cümle yazmışsınız ama burası bunun cevabını alacağınız yer değil. Kaldı ki her çocuk bir olmadığı gibi çocuğunda dönem dönem hareketleri değişiyor ve bu kararlar da doktor tarafından bi bakışta teşhis konulmuyor. Otizm spektrum bozukluğu. “Spektrum” yelpaze yani diyor ki otizmin kendi içinde bir dünya çeşitliliği var. Normal bir çocuğu al tv önüne koy insan görmesin, iletişim kurmasın sonuç otizm. Otizmli bir bebeği (erken) özel eğitimle, toplumla, evdeki tutarlılık ve aile eğitimiyle normale en yakın birey Haline gelir söylemeseler anlayamazsınız bile. O yüzden doğru bir tanedir aslında çocuğunuzla iletişim çocuk yaşıtlarıyla zaman geçirmeli, çocuk konuşurken onu dinlemeli, fikirlerini ciddiye almalı isteklerini de öyle. Onunla iletişim aracı olan “oyun” u booolca kullanmalı. Siz bilgilerinizi aktarırsınız o da oyun oynarken bişeyler öğrenmiş olur sıkılmadan. 15 dakikadır falan bakıyorum başlıklara hep bi otizim o yüzden genel bi cevap yazmak istedim